5 december 2014

God morgon fredag och 19 dagar kvar till julafton





FREDAG!



God morgon alla sköna bloggläsare. Hoppas ni har haft en god natts sömn, det har iaf jag och är redo att ta mig an dagen. Idag behöver jag "bara" bege mig till kontoret i Malmö och då passar jag på att åka in om IKEA och fyller på ljusförråden, det går ju sådana enorma mängder ljus just nu. Minst tio värmeljus per kväll plus x antal stearinljus, det finns ju inget mysigare än att tända massor av vackra ljus och bara njuta. Sen får jag se vad som mer får komma med hem, är så sugen på en vacker, dansk, lite gran.



& nu är det ju fredag! I vanliga fall veckans bästa dag men just nu, när helgerna fylls av massor av julaktiviteter, så slår lördag och söndag faktiskt fredag med hästlängder. Fast fredag slår så klart alla andra dagar. Men i eftermiddag börjar helgen och jag hoppas jag hinner med en massa roliga saker, jag har faktiskt inte planerat något men skulle vilja baka julgodis, städa (vill och vill, kanske mer ett måste), hinna ta mig in till Malmö och uppleva julstämningen där, göra klart snapsen, baka pepparkakshus, göra apelsin med nejlikor, göra fint i sovrummet och slå in julklappar. Ja, jag får väl vara glad om jag i alla fall får ihop några av de där grejerna, det hade varit skönt.



Men ikväll blir det nog bara att ta det lugnt. Krypa upp i soffan med mannen, kolla på någon bra (jul)film och bara njuta av tillvaron. Det behövs ju sådana kvällar också, de där då det inte finns några måsten och man gör lite som man vill.



Fast nu börjar klockan bli mycket och jag måste bege mig iväg till jobbet. Men vi hörs såklart lite senare! Ha en fantastisk fredag hörrni!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!