3 december 2014

Ladies and Gents: Låt mig presentera årets Önskelista!










ÄNTLIGEN!



Nu tror jag att jag till slut har fått ihop min önskelista. Den är nog kortare än någonsin men i år känner jag inte alls för att önska massa onödiga saker bara för allt, bara önska sådant som jag verkligen vill ha och i varierad prisklass. & jag förväntar mig inte att få något ur de dyrare kategorierna men något måste man ju önska sig. & detta är vad jag skulle vilja att tomten har med sig till mig.



Låt oss kika lite på vad önskelistan innehåller.



1. Kamera Canon Eos 6DN (Utan wifi och 3G). Jag behöver en ny kamera, jag har fotograferat med den jag har i fem år och den har varit fantastisk men nu är det dags att avancera. Canon EOS 6DN är nog nästa kamera för mig. Fullformat, högt ISO-tal vilket gör att jag skulle kunna fotografera även under dåliga ljusförhållanden, lätt, filmkamera etc. Den här hittade jag på Scandinavian Photo



2. Isländska fårskinn. Det här har jag tjatat om ett tag nu och jag tycker att de är helt underbara. Nu hittade jag ett ställe som säljer dem relativt billigt. Jag skulle helst vilja ha ett nästan vitt, ljusgrått, som på bilden. Dessa hittade jag på Cheapysheep.com



3. Bok av Bea Uusma - Expeditionen: Min kärlekshistoria.. En bok jag velat ha sen den kom ut. Äntligen finns den i pocketversion.



4. SPA! Tex på Ystad Saltsjöbad med tillhörande övernattning och middag. Ett bra sätt att starta året på.



5. Isländsk fårskinn - sittdyna. Underbart vackra och mjuka och skulle piffa upp stolarna kring matbordet enormt.  Hittade på JB Home.



6. Ett vackert smycke från min favorit Edblad. Dessutom älskar jag stjärnor så detta är ett typiskt Heléne-halsband. Så vackert. Hittat på Hedbergs Guld.



7. Vackert överkast från by.design som jag vill bädda med när dte nya året tar sin början. mjukt och böljande, alldeles bedårande vackert. Hittat på JB Home



8. Den tredje och sista boken i Louise Boijes av Gennäs triologi om ett kompisgäng i Stockholm att de firar in nyårsnatten 2000 till 2007 då den sista boken tar sin början. Ettan och tvåan är superbra och nu är jag så sugen på trean. Finns på tex bokus




Japp, det är årets önskelista. Kort och koncis! Nu hoppas jag att jag varit tillräckligt snäll i år för att iaf få några julklappar. :-)






2 kommentarer:

  1. Håller med om att man inte ska önska sig onödiga grejer bara för att önska sig, bättre med få saker som man vill ha istället :)

    SvaraRadera
  2. Expeditionen: Min kärlekshistoria är en fantastiskt bra bok. Du har något att se fram emot, om du inte redan har läst den.

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!