22 december 2014

Alla julklappar klara och lugnet infinner sig vilket år som helst.








TVÅ DAGAR KVAR



Nu har jag slagit in prick alla julklappar och det är så skönt att ha det klart. Det mesta av julgodiset är fixat, all tvätt är tvättad och vikt, to-do-listan blir mindre och mindre och snart, snart är det dags för juletiden att infinna sig på riktigt. Men inte riktigt än.








Mannen jobbar några timmar, jag ska hämta barnen hos deras mamma, åka till återvinningen (måste göra plats för alla julklappspappaer, paket osv som måste återvinnas efter packetöppnandet på julafton), vi ska handla sill, lax, räkor och rostbiff m.m. & så ska vi julfika, det måste man göra mitt i julruschen. Barnen ska få var sin härlig varm choklad och en kaka och jag ska ta en tomtelatte och njuta galore.




Sen ska vi hem, baka lite kakor, lyssna på julmusik i mängder, städa hela huset och till slut slå oss ner framför en film i soffan och njuta av allt det underbara.













En i familjen tar det i alla fall vääääldigt lugnt. Det måste vara skönt att vara katt :-) Men nu måste jag iväg. Vi ses senare, då ska ni få massor av godistips för igår slog jag till med tre olika godissorter. Nomomnom!






1 kommentar:

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!