1 december 2014

Årets adventsljusstake kommer från Ernst










LITE NYTT



I år införskaffade jag mig en ny adventsljusstake, en flexibel sådan, från Ernst Kirchsteiger. Plattan är av mässing och ljushållarna likaså men det som är fiffigt är att ljushållarna är magnetiska och går att flytta på. Så ljusstaken har oändliga möjligheter i form av ljusplacering. Ja, oändliga på en ruta av 25 cm eller vad det nu kan vara. Men ni fattar.



Ljushållarna köper man separat och de finns i tre olika höjder, jag har valt mellanhöjden till detta.











Tycker det blev riktigt bra, speciellt när vi ställde dit en hyacint, det var liksom den juliga pricken över i:et. Johan undrade om vi inte skulle ha mossa men nej, jag tycker den är snyggare så här. & sen i går kväll står det faktiskt en annan hyacint där, i en mässings/kopparkopp som vi fick av vår fina granne som var över på ölprovning. Men mer om det senare.











Årets adventsljusstake alltså. Som även kommer kunna användas efter jul, sånt gillar jag. Men då kanske jag kompletterar med några fler hållare i olika höjder, för att det inte ska kännas adventsljusstake. Men så nöjd alltså. Ett riktigt bra köp.




Ljusstaken kan man b.l.a hitta på Royal design men jag köpte min på Iems i Malmö. De har butiker Malmö, Helsingborg, Alingsås, Göteborg och Jönköping så om ni bor i någon av de städerna så kan ni ju kolla in deras sortiment. 




2 kommentarer:

  1. hej, jag tror jag känner dig..känner du igen mig?, sök på "CLAES-GÖRAN OLOFSSON" på goggle så får du alla mina kontaktuppgifter, mitt namn är inte så vanligt

    SvaraRadera
  2. Denna har jag också, fast vit. Har dock fyllt den med mossa, haha! Men ja gillar verkligen mässing färgen, det har jag missat, jätte snygg. Gillar även att det är en ljusstake man kan ha året runt :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!