11 december 2014

Den gode Moberg









ÅRETS JULBOK



Om ni bara ska köpa en julbok/receptbok i år så är det den här. Första gången jag skrattar när jag läser en kokbok, han är rolig, den gode Moberg, det är han. Dessutom är det ljuvliga bilder och många trevliga recept.



Plus Moberg då, det kan jag inte sticka under stol med, Moberg är också med och det är inte fy skam. Han är som han brukar, brutalt ärlig och cynisk men väldigt rolig i sin syrlighet.









Härliga bilder och mumsiga recept. Ja, eller julsnapsar är väl inte så mumsiga kanske, mer brrrrrrrr harkel host starka. Kul hur som helst och jag ska definitivt testa en del av recepten, även om jag nog får vänta med snapsen till nästa år, jag har ju redan satt min julsnaps. Det får räcka.



Men det finns ju så mycket annat, sallader, korv, oxfilé till nyårsafton, grisfötter osv, osv. Massor av inspiration eller sånt man gärna hoppar över.







& kolla på det här knäckäpplet? Hur sugen blir man inte på att sätta tänderna i det här underverket? Jag blir i alla fall oerhört sugen. Nomomnom. Typ.



Så årets julbok/kokbokstips är Moberg firar jul. Rolig, inspirerande och fantastiska bilder. Heja!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!