19 december 2014

Bråda, juliga, härliga dagar








VILKEN DAG!



Puh va jag är trött efter en dags flängande runt i affärer och i olika städer. Det är verkligen en heltidssyssla att förbereda jul, tur att jag hade tagit semester idag för att göra det här med dubbelt eller trippelt så många människor hade jag inte uppskattat.



Nu är det jag som lägger upp fötterna på soffan och njuter av granen, ett glas kallt vitt och ljuvliga toner. & så ser jag fram mot hur gott jag kommer att sova i natt, för det känns minsann som ett rejält träningspass efter dagens bravader. Eller vad sägs om en överfull kundvagn, proppad med läskback, julost, köttfärs, prinskorv, yoghurt, kokt skinka, socker, läsk, massor av mjölk och grädde, potatis, grönsaker, bröd, chips och F*n och hans mormor. Typ. Jag kommer ha träningsvärk i morgon, den saken är klar. Det får man ju se som positivt.



Men ja, trött är bara förnamnet och jag ser fram mot en helg där jag absolut inte måste gå i någon affär. Tur det! Då kan vi julbaka och mysa runt bäst vi vill utan att behöva passa tider eller trängas med folk. För visst är det det härligaste! Julmyset, pirret och förväntningarna. Mmm, bästa, bästa!



Men nu ska jag vila och slappa och bara ta det lugnt, kanske slå in någon julklapp och kanske pussas under misteln. För det har jag också införskaffat i år, en härlig mistel som gör att pussarna kommer flöda i jul ;-)



Hoppas ni har en underbar kväll, det ska jag minsann försöka ha!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!