17 december 2014

Årets gran.










JULENS HUVUDARTIST.



Ja men jag talar naturligtvis om julgranen, utan den blir det en tämligen syrefattig tillställning. I år köpte mannen gran och det blev en fin Kungsgran från en lokal handlare. Grannen är huggen utanför Höör och kostade 360 riksdaler. Ett mycket bra pris tycker jag.



I år är granen klädd i koppar, guld och vitt, jag har tre ljusslingor i och ingen stjärna (barnen fick ta den enda toppstjärnan vi hade). Sen ska toppen kapas till men det har vi inte riktigt hunnit med. Dock fick vi med ett tomt fågelbo och det måste vara första gången jag råkat ut för en sådan överraskning. Otroligt fint men som sagt tomt.



Tyvärr gör bilderna inte granen rättvisa, den ser liten ut på bilderna men den är ganska stor, inte lika bred som vi brukar ha men tät och fin. Jag ska försöka fotografera den i dagsljus, om det dyker upp något sådant samtidigt som jag är hemma :-)



Men så länge får de här bilderna duga. & det finns ju en gran till men den kommer i ett annat inlägg.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!