14 november 2014

TÄVLA OCH VINN VACKRA LJUSSLINGOR FRÅN IRISLIGHTS












TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!




Irislights sprider mer än ljus Med stilren design och varmt sken fyller Irislights rum och människor med trivsel. Lys upp ett dukat bord, en praktfull vas eller en vacker väggspegel genom att låta stämningsfullt ljus silas genom handvirade trådar. Kombinera det naturliga i svensk modern design med orientens färgsprakande fantasi. Så skapar Irislights magi.




Visst låter det helt underbart? 




I samarbete med Irislights lottar jag nu ut två av dessa härliga ljusslingor, en i färgen Simply Red och en i färgen Silver. Allt ni behöver göra är att lämna en kommentar i kommentarsfältet om var ni skulle använda en ljusslinga från Irislight någonstans och vilken färg ni skulle vilja vinna. & så får man givetvis gärna gilla på Facebook, man kan gilla både Helenes underbara jul och Irislight om man vill.




Tävlingen pågår till och med söndag kväll den 16 november kl 20:00



TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!




46 kommentarer:

  1. Hej! Jag skulle gärna vilja vara med och tävla om en ljusslinga i färgen silver. Om jag vann skulle jag använda den ihop med ett vitrinskåp jag nyligen köpt på blocket och målat om. Det blev superfint men denna vackra slinga skulle verkligen bli pricken över i :) Tack!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag vill jättegärna vinna de här!! De röda är ju alldeles ljuvliga till jul, men de andra kan man ha året runt... Så jag kan inte välja! Skulle bli jätteglad för vilket som! :)

    SvaraRadera
  3. Så fina! Jag hoppas att jag vinner den silvriga. Den skulle jag ha runt en spegel jag har i hallen.

    SvaraRadera
  4. Jag är gärna med och tävlar och vill gärna vinna en röd slinga i så fall. Den skulle jag hänga under våra hyllor på väggen i sovrummet för att sprida ett härligt sken när jag ligger på sängen och lyssnar på julmusik!

    SvaraRadera
  5. Jag skulle nog helst vilja vinna den silvriga då den passar året runt. Jag som aldrig kan bestämma mig skulle nog flytta runt den en del. Ett tag i min stora vas som står i bokhyllan i vardagsrummet, sen kanske ovanpå vitrinskåpet i vardagsrummet. Sen på hallbyrån och hallspegeln, Och sen skulle den passa utmärkt på våran sänggavel. Och föresten på tavelhyllan i vardagsrummet med :) Den skulle ha en massa platser att bo på hemma hos mig :).
    Hälsningar Ammie / ammie86@live.se

    SvaraRadera
  6. Vi har flyttat från hus till hyreslägenhet. Mindre ytor och mer compact living men vi älskar det. Minsta sonen har fått en liten "skrubb" med fönster som sitt rum, det lilla utrymmet innebär en del trix och fyndigt tänkande för att få till. I taket sitter en fast belysning som är som en toabelysning i både utseende och omysighetsfaktor ljusmässigt. Irislight i silver skulle ordna mysbelysningen. Hoppas, hoppas!!

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag skulle gärna vilja vinna de silvriga. Jag gillar nämligen den naturliga, rustika stilen tilll julen. Jag skulle använda slingan i ett stort knippe tallris fyllt med silvriga snöstjärnor och piffat med ett par loppisfyndade domherrar. Detta skulle bo i hallen för att välkomna vinterns gäster :)

    SvaraRadera
  8. Vill gärna delta i utlottningen av de röda. Vårt sovrum går i rött så jag skulle nog hänga dem i fönstret. Gillar dem mycket.

    SvaraRadera
  9. Underbar tävling! Jag skulle helst vilja ha den silvriga då min inredning året runt går mycket i just silver. Skulle jag vinna kommer jag hänga den underbara slingan runt min bokhylla. Så himla mysigt med ljusslingor året om! Nu håller jag tummarna!

    SvaraRadera
  10. Så himla fin den röda slingan är! Den vill jag vinna. Jag skulle hänga den i köket, som en lysande gardin vid fönstret. December skulle bli ännu mer vacker.

    SvaraRadera
  11. Åh, så fina ljusslingor! Önskar mej en av hela mitt hjärta och vill så gärna vinna en! Kära ljusslinga! Du är så välkommen hem till mej! Nu! 😍

    SvaraRadera
  12. Hej hej!

    Åååh sånna här önskar min dotter sig,
    så att du har denna tävling är perfekt för mig ;)
    Silver passar bäst i hennes nyrenoverade rum
    och jag vet att hon redan har planerat ut varenda tum.
    Hon ska nu på söndag fylla
    så jag hoppas att i efterhand hennes dag förgylla :)

    Hälsningar
    Frida Elmgren (fridaelmgren@yahoo.se)

    SvaraRadera
  13. när jag får min lägenhet skulle jag hänga den i sovrummet så det blir en mysig belysning där :) skulle välja silver riktigt snygg :)

    sandbergmalin@live.se

    SvaraRadera
  14. Sambon och jag har fått julmysa i våra trånga 36 kvm i sex jular i rad, vilket inte ger möjlighet för mycket julpynt alls - denna underbara slinga i silver har jag trånat efter i flera år nu! Hade så gärna hängt den som en vimpellänga i hallen så att den knyter ihop hela lägenheten och ger bjuder in till julmys så fort vi kommer hem genom ytterdörren!

    SvaraRadera
  15. Vår mörka hall skulle bli supermysig med en silvrig bollslinga från irislight!

    SvaraRadera
  16. Den röda är helt underbar! Den skulle hänga i mitt nya matrum, som behöver något riktigt fint till jul!

    SvaraRadera
  17. Den röda.... på den silvergrå väggen i hallen. Kom precis på att jag har ju inget julpynt till hallen!!!

    SvaraRadera
  18. Jag skulle använde den röda ljusslingan i mitt rum över fönstret. Nu när kylan närmar sig blir det otroligt mysigt att släcka ner alla lampor förutom ljusslingan och bara mysa i sängen med en bok och en kopp julte. Jag älskar den röda färgen och skulle kunna ha lyktorna uppe hela året runt eftersom dem väl kommer att matcha in i mitt svart/vita rum :)

    SvaraRadera
  19. Är på sluttampen i vår renoveringen av sovrummet, vi håller på att lägga golvet .....äntligen,,...... och nu när vi blir klara måste det in ny belysning i rummet och särskilt nu när det är murrigt och mörkt ute, och snart jul, så därför skulle den röda ljusslingan bli mysig och passa fint.... Hälsningar Linda H

    SvaraRadera
  20. Åh, älskar den röda "Simply Red" som skulle göra sig så fint i vårt mörka
    och tråkiga trapprum! Med den fina röda ljusslingan så skulle det på ett kick
    bli både välkomnande, inbjudande och julefint ut!
    Så nu hoppas jag såå, på att en röd ljusslinga skall få lysa upp höstmörkret!

    Ha det så fint/ Ragna Marie
    ragna_marie@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Åh, älskar den röda "Simply Red" som skulle göra sig så fint i vårt mörka
    och tråkiga trapprum! Med den fina röda ljusslingan så skulle det på ett kick
    bli både välkomnande, inbjudande och julefint ut!
    Så nu hoppas jag såå, på att en röd ljusslinga skall få lysa upp höstmörkret!

    Ha det så fint/ Ragna Marie
    ragna_marie@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Jag skulle vilja ha den röda och jag skulle ge den till en god vän som har det jobbigt just nu...

    SvaraRadera
  23. Jag har en mörk och tråkig trapp som skulle bli så mycket mysigare om den var upplyst från skenet av Irislight i Silver :) Min dotter som är mörkrädd skulle dessutom kunna koncentrera sig på något annat än otäcka spöken när hon ska upp till sitt rum och det är mörkt!

    Hälsningar
    Paola Allegrini

    paola.allegrini@ymail.com

    SvaraRadera
  24. Den i silver skulle ljusa mysigt i vårt sovrum!
    Vh.Anne-Mari

    SvaraRadera
  25. Jag är gärna med och tävlar om en Iris Light i färgen Royal Blue. Vi väntar en liten i januari och den här ljusslingan skulle vara så fin i litens rum!

    SvaraRadera
  26. Jag är gärna med och tävlar om en ljusslinga och den röda faller mig i smaken då vårat kakel i köket är rött och den skulle verkligen passa så fint där till jul när man myser med julbak och alla glöggafonskvällar man bjuder över vänner och har en mysig stund. ��

    SvaraRadera
  27. De röda var så fina o skulle passa bra inuti en vit trälykta

    SvaraRadera
  28. Kära nån, så vackra ljusslingor. Jag skulle gärna hänga den röda i mitt vardagsrumsfönster:) Vilken varm och julig känsla det skulle bli.
    Vänliga hälsningar, Anna (annagrevillius@gmail.com)

    SvaraRadera
  29. Jag skulle använda en vit till att hänga i mitt och min sambos sovrum! Skulle bli fint ut mot gatan och in mot oss att ligga och kika på innan det är dags att släcka. Jag skulle även använda den på vårt bröllop nästa sommar. Då kommer vi ha en massa skira tyger i taket i festlokalen med ljusslingor emellan. Budgeten är fight eftersom jag är student, så denna vinst hade varit så himla välkommen!

    SvaraRadera
  30. Jag vill så gärna vinna en! Den skulle få hänga i vårt sovrum som en vacker och vintrig nattbelysning när barnen vaknar, utöver att den skulle göra sig väldigt fint och vara en prydnad i sig. Gillat både Helenes underbara jul och irislights.
    /Sandra Wesa http://saz.smuligt.com

    SvaraRadera
  31. Åh den röda hade en väldigt vacker nyans!
    Vill så himla gärna vinna slingan och hänga den längs med min garderob, den skulle sticka ut riktigt fint i mitt vita rum.
    Dessutom har jag två röda drakar i ungefär samma nyans som jag tänkt hänga upp på väggen och med slingorna skulle det verkligen matcha! :)

    SvaraRadera
  32. Jag skulle vilja vinna en i silver som jag skulle hänga upp i mitt nya sovrum i min nya lägenhet.
    Gillar båda på FB.

    SvaraRadera
  33. Ååh så fina ljuslingor! Den röda var så fin, den skulle ju passa perfekt in med övrig juldekoration på mitt rum! Om jag vann så skulle jag hänga slingan längs min hylla på väggen så att den vita väggen får en härligt röd nyans! Den skulle bli så fin till min gran med röda och guldiga kulor! Håller alla tummar och tår!
    Med vänliga hälsningar
    Filippa (filippa.thorewik@hotmail.com)
    (Tack för en sjukt inspirerande blogg som visar att jag inte är ensam om att vara jultokig!)

    SvaraRadera
  34. Nämen vad fina de är!!! Jag skulle jättegärna vinna den silvriga slingan! Vi flyttade till Sverige i somras (från Finland bara) och i somras var det ju så varmt och fint väder hela tiden, så när vi packade våra saker som vi skulle ta med kändes ju julen väldigt långt borta. Så jag packade lite smått julpynt, några bollar och mina söta bambin, men inga stjärnor och inga ljusslingor (däremot av någon underlig anledningen typ allt från vårt torrskåp, mjöl, socker etc...smart!). Nu hade jag faktist inte så här fina, men jag saknar sakerna så och skulle bli jätteglad för de här! glad häslning, Sandra N.

    SvaraRadera
  35. Vilken jätterolig tävling! Den i silver skulle jag vilja vinna, skulle vara så perfekt att mysa till det i rummet med nu till jul. Sedan hade jag antagligen låtit den sitta kvar året runt men så länge som jag har funderat på att köpa en ljusslinga och så kommer det en tävling. Varför inte chansa? Platsen i rummet skulle nog vara vid sängen, så att den med timer tänds när det börjar bli mörkt :) Kram!

    SvaraRadera
  36. En röd ljusslinga i vårt köksfönster skulle helt klart höjt mysfaktorn i vårt kök! Vid köksfönstret står vårt köksbord, lägenhetens centrala punkt. Här händer det något varje kväll. Mina kompisar från universitetet sitter och pluggar. Min dotter och hennes vänner bygger läskiga figurer med modellera. Min man pratar på Skype med sin familj i Argentina. Grannarna har kommit på en fika. Ibland är det "bara" vi i vår lilla familj. Då kanske vi dricker te, äter macka och pratar om vad som har hänt under dagen. Eller så är det bara jag. Det är sent, alla sover och när jag tittar på min fina röda ljusslinga glömmer jag helt tentaångesten och blir påmind om att snart är det JUL!

    SvaraRadera
  37. Tror vår ponny skulle älska att ha den röda ljusslingan hängandes ovanför sin boxdörr i stallet. Där skulle den sprida julstämning till såväl stalltomte som stallkatt, hästar och små ryttare// Mia W

    SvaraRadera
  38. Hejsan svejsan här är jag igen.Skam den som ger sig, jag skulle hänga min girlang på altanen så att min katt skulle ha det mysigt när jag inte är hemma.En silver skulle sitta fint. God jul önskar Eva.

    SvaraRadera
  39. Ååååå så härligt!
    Äntligen har barnen flyttat in i sina egna rum, och det är hög tid för oss att skapa något vuxet och mysigt för oss själva!
    Dessa lycktor är det enda som står på min önskelista till tomten i år! Har redan börjat måla på en gammal dörr, som ska bli vår nya sänggavel, och den silvriga slingan hade helt klart gjort min idé fullkomlig!
    Håller alla tummar och tår jag kan!!!!

    SvaraRadera
  40. zarasvensson@spray.se16 november 2014 kl. 00:18

    Hallspegeln vi har är egentligen ganska ful, den behöver helt klart pimpas med glam inför jul! En slinga "Silver" som mysljus skulle vara en succé, Irislights är stilrena och har hållbar kvalitet!

    SvaraRadera
  41. En vacker slinga stämningsfullt röd,
    med dess behagligt dova glöd,
    skulle skänka välkommet härligt ljus,
    till vardagsrummet i vårt dunkla hus.
    För när vintermörkret nu kryper nära inpå,
    skulle det vara väldigt härligt att få,
    mysa hela familjen i dess varma lyster,
    istället för ännu en kväll tråkig och dyster!

    Med vänlig hälsning, Lina.
    niohl@bredband.net

    SvaraRadera
  42. Julianna Fredriksson16 november 2014 kl. 19:37

    Hej!
    Är gärna med i denna underbara tävling.

    Jag skulle nog sätta upp ljusslingorna över dörruppningen
    till hallen, så det blir mer ljus och julstämmning inför jul.
    Önskar mig en slinga i färgen silver som skulle
    passa perfekt.

    Gillar Helenes underbara jul och irislight
    på Facebook.
    Delar tävlingen på Facebook
    https://www.facebook.com/julianna.fredriksson1

    Mvh Julianna Fredriksson
    julianna@bredband2.com

    SvaraRadera
  43. Vi har en "öppen spis" i småflickornas rum på nedervåningen som just nu inte går att elda i...där är det alltid så mörkt.
    Silver vore vackert - ljuvligt fint :) Gillar och delar på FB,
    ha en fin vecka ,
    kramkram
    Stina Polvi,
    sstimic@gmail.com

    SvaraRadera
  44. Att kunna beställa fred på denna jord;
    Eller en tidsmaskin med ord.
    Dessa är nog härliga önskningar som vi alla har;
    Tyvärr är en sådan önskan ej uppfyllbar.
    Men näst bäst är de underbart fina saker;
    Som du hittar hos Irislights med något till alla smaker.
    Man hittar alltid grejer som tänder köpgnistan;
    Och härliga produkter som hamnar på önskelistan.
    Om dessa skulle jag vinna;
    Skulle de ges till en speciell kvinna.
    Som är alltid så hjälpsam och snäll;
    Denna vinst skulle förvandla hennes julafton till en underbar kväll.

    Gillar på FB och delat :)

    https://www.facebook.com/kylielarsson/posts/10152469645667321

    //Kylie kylielarsson+nov@gmail.com

    SvaraRadera
  45. Oj! Jag glömde säga att vita skulle jag önska mig. Tack :)

    SvaraRadera
  46. Hej!

    Jag är gärna med!

    En Irishlights i vitt skulle gärna få pryda vårt hus till jul!
    Lika fin till vardag som fest,
    sprider ljus allra mest.
    Det enkla är vackrast i mitt tycke,
    den skulle blir ett riktigt smycke.

    Ha en fin dag och tack för chansen!
    Med vänlig hälsning,
    Kristiina
    krieppola@spray.se

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!