30 september 2015

Knäck eller kola?







HEJ ALLA GLADA JULVÄNNER.




Eftersom jag har varit borta ett par dagar och inte hunnit "jula" så mycket valde jag att idag att svara på en lista från en annan julbloggerska, Annies lista på Våran lilla julvrå. Så lär ni känna mig lite bättre och jag avslöjar att jag föredrar köpeköttbullar framför hemmalagade (att föredra köpebullar framför himmalagade känns nästan som en synd men så är det!) och att jag varken ser på Kan du vissla Johanna eller Karls-Bertil Jonssons  julafton.




Knäck - Kola (lakrits)

Apelsin - Satsumas

Köpta köttbullar - hemlagade köttbullar

Pepparkakor - Saffransbullar

Köpta juldekorationer DIY juldekorationer

Vit julinredning - Röd julinredning

Konstgjord gran - Äkta gran

Adventsstjärna - Adventsljusstake

Tomtar - Änglar

Hemmagjorda julklappar - Köpta julklappar

Tända ljus - ljusslinga

Egenhändigt inlagd sill - köpt inlagd sill

Köpt risgrynsgröt - hemmalagad risgrynsgröt

Ischoklad - Rischoklad

Modern Jul - Gammaldags Jul

Prinskorv - Julkorv

Amerikansk julmusik - Svensk julmusik

Stilla Natt - Gläns över sjö och strand

Kan du vissla, Johanna? - Karl Bertils Jonssons Julafton (ser inte på någon av dem)

Brunkål - Rödkål

Gravad lax - Rökt lax

Amelia Jul - Allers julmagasin

Julfirande hemma - Julfirande borta

Köpt glögg - Egengjord glögg

Alkoholfri glögg - Vinglögg

Kanel - Saffran

Mjuk pepparkaka - Pepparkakor

Tidning med julpyssel - Tidning med julmat

Ett päron till farsa firar jul - Tomten är far till alla barnen

Ernst Jul - Leilas Jul

2 kommentarer:

  1. Sv: tack för din värmande kommentar! Ja, det är baksidan med att ha djur.. de får inte vara med oss så länge. Men all kärlek de ger är värt allt man känner i sorg och smärta nu <3

    SvaraRadera
  2. Nu har jag svarat på din jullista!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!