7 september 2015

WHAT A DAY FOR A CHRISTMAS DAY DREAM!







Let it snow, let it snow, let it snow.



Det har verkligen varit en intensiv och lång dag på jobbet och jag hann inte skriva något i morse så först nu har jag kunnat slå mig ner i soffan, slänga upp fötterna på schäslongen och nynna på lite julsånger (i huvudet) medan jag tittar genom gamla julbilder. Hittade den här härliga som ger mig en sån oerhörd Jultomtelängtan. Lite som att här har Tomten hängt sin lykta medan han är inne och frågar "finns det några snälla barn". När han delat ut julklappar, Ho-ho-hoat och haft sig så klappar han lite på sin tjocka mage, drar sig lite över skägget och meddelar att nu finns det minsann andra barn som väntar på jultomten och nu måste han skynda sig iväg för all del.



& medan tomten lufsar genom snön med sin tända lykta trycker barnen sina varma näsor mot det kalla glaset så att det blir imma och fläckar och deras ögon lyser som aldrig förr. Tomten var här, han var faktiskt här!



Vilken lycka!



Ja, jag längtar också, den är ju magisk den där dagen, kulmen på allt det mysiga, när en får frossa i mat, julmusik, kramar, mys, slappt häng, goda skratt och familjemys. Oavsett om en är många eller få. Det blir ju vad det gör det till. Jag längtar iaf till att tomten ska knacka på, för det blir jag aldrig för gammal.



108 dagar kvar. Det ni!





2 kommentarer:

  1. Att få komma hem efter en 15 timmars lång arbetsdag och mötas av denna fina, välskrivna text. Det ger värme till min frusna själ. Underbart skrivet :3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Luna, va gullig kommentar, tack så mycket, jag blir superglad :-) <3

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!