24 september 2015

När det bara är tre månader kvar.









DET BÖRJAR NU.



Snart kommer det officiellt sätta fart. Julmusten har börjat komma, julsakerna är på g och jag gissar att redan nästa vecka så kommer ni kunna känna julstämning på IKEA (enligt förra årets erfarenhet). & hur mycket längtar vi?



Det är tre månader kvar nu, tre ynka månader. det går ju så snabbt. Med kvällar med mys, värme och tankar om jul så är vi snart där. Vi är ju det. & jag planerar och funderar och längtar till jag får (enligt mig själv) sätta upp adventsprydnaderna och lyssna på de första jullåtarna.



För även om jag är en julbloggare så har jag strikta regler om vad som är OK för mig själv att göra.  & julmusik är inte en av dem. Julpynt i mars är inte heller en av dem. Kalla mig konservativ men för mig är det speciellt att göra det vid ett särskilt tillfälle.



För min del börjar dekorerandet om ungefär två månader. Men självklart kommer jag hinna införskaffa massor av saker innan dess, för det kan jag såklart inte hålla mig från, det är ju halva nöjet :-) Så även om jag inte dekorerar på ett tag så kommer jag kunna visa vad jag ska dekorera med. Hoppas ni kommer gilla!


1 kommentar:

  1. Jag resonerar precis som du. Jag kan frossa, planera och göra inköp under hela hösten men pyntet och julmusiken får vänta till första advent :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!