20 september 2015

Julen hos Lagerhaus 2015







LAGERHAUS ANNO 2015



Nu har Lagerhaus släppt sina pressbilder för den kommande julen och oj va inspirerande och härligt. Verkligen min stil, mässing, grön marmor, små rumsgranar, naturdukningar och massor av fina saker. Blir lite lyrisk bara av att titta på bilderna.



Som kopparna här uppe, de hade suttit som en smäck i en stuga på landet. Ni vet en sådan som ligger inbäddad bland granar och snö, där pannan och eldstaden får jobba hårt för att värma upp huset, där plädarna dras hårdare kring kroppen, fönsterrutorna immar igen och glöggen värmer inifrån och ut. I en sån stuga skulle de här kopparna och kannan vara perfekta.










Härlig adventskalender tycker jag. Verkar vara lagom stora påsar för att stoppa ner något ordentligt och inte bara yttepyttesaker, och en slipper att slå in 48 små julklappar (det är kul ungefär de tre första julklapparna annars)



& så grannarna! Älskar små granar och skulle kunna fylla hela huset med dem om jag bara kunde. Nu sätter både ekonomi och man stopp för sådana galenskaper men oj va det skulle kunna bli en mindre skog hemma om jag bara fick :-)










Blir grymt sugen på både Lussekatter, glögg och pepparkakor med glasyr när jag ser de här härliga bilderna. Undrar om de äter upp rekvisitan sen...









Inspirerande dukning. Gillar verkligen de där ljusstakarna och har spanat på dem ett tag, kanske ska jag slå till i år? seriellt vackert i olika höjder och med granris under. Blir ju bara så sugen på att duka upp till jul redan nu.



Det är i alla fall en tydlig trend hos Lagerhaus i år, precis som hos många andra. Det är  mässing, natur, grön marmor, blått och vitt.  Det blir en härlig jul tror jag minsann. Varm, inbjudande och vacker.




Alla bilder från Lagerhaus



2 kommentarer:

  1. Gillar verkligen att mässing har blivit en stor trend även i jul :) Så fint att mixa med alla färger :)

    SvaraRadera
  2. Så mye fint! Virkelig morsomt å lese denne fine julebloggen din, gleder meg til å se hva du deler videre frem mot jul :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!