6 september 2015

Blossa tranbär?







ÅRETS SMAK ÄR...


Den tionde september, dvs på torsdag släpper Blossa årets smak. På Facebooksidan, som ni kan följa HÄR, indikerar de att det handlar om smak/smaker från väst. Min första tanke var: Bacon? Men det kan det väl inte vara, så vilka västerländska smaker finns det då?  Pilen ovan indikerar på rakt västerut (något nordlig riktning) så rent logiskt skulle vi kunna utesluta en hel del områden. Först och främst tänker jag USA./Canada. Amerikanska smaker, amerikanska högtider, något som passar med alkohol.



TRANBÄR.



Jag gissar just nu på tranbär.  Kanske ihop med någon annan smak men tranbär är vanligt i drinkar (Cosmopolitan anyone?), en speciell smak och gott! Så en vit glögg med tranbärssmak är mitt tips inför torsdagens släpp. Vad tror ni andra?






2 kommentarer:

  1. Vit tranbär tror jag är en het gissning! Jag hoppas iallafall att det blir amerikanskt :) Kanske körsbärssmak till och med?

    SvaraRadera
  2. Blir spännande att se på torsdag i vilket fall! Hoppas på något smaskigt :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!