26 september 2015

Årets batch av härligt glossiga julmagasin!










GLOSSY, GLOSSY, GLOSSY!




Vem älskar inte tjocka, härliga, inspirerande magasin fyllda av vackra bilder och trevliga reportage? Jag längtar i alla fall och kollar ofta i affärerna och hoppas att något magasin ska komma ut liiiite tidigare än förväntat. Än så länge har jag inte haft så mycket tur men jag har som tur var en hel hög med jultidningar kvar från tidigare år så än så länge hålls längtan på stånd. Ett litet tag till.



Men nu får de gärna komma (kommer en hel hög i oktober-november såklart, bara att hålla utkik här och i affären) och mest längtar jag efter de med de riktigt snygga reportagen, de lite varmfuktiga (kan man säga så) bilderna av kaminuppvärmda julpyntade julrum. Vackra sekelskifteslägenheter i Stockholm med utsökta moderna dekorationer och såklart de gamla husen på landet med lite mer traditionella juldekorationer. Halmbockar som trängs med kottar, julklappar, katter och nyfikna barn. Dukade bord, vackra granar och en knivskarp gran genom ett snöigt och lite suddigt landskap.  Eller tvärt om, det är superspännande med överraskande reportage. Vi är ju rätt traditionella i Sverige så då blir det kul med lite edge.  Den supermoderna lägenheten med juldekorationer från 70-80-90-talet eller det riktigt gamla rödmålade, trähuset i Dalarna huset med dragiga fönster, stora rum i fil, vita knutar och supermoderna dekorationer i mässing, marmor och vitt, vitt, vitt.



Ja, jag längtar som sagt men jag läste någonstans att de första kommer redan i början av oktober så då är det bara att slå sig ner framför en brasa, bläddra, bläddra, bläddra och inspireras inför julen 2015. Kan det bli bättre?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!