22 september 2015

Den allra bästaste chokladkalendern plus lite annat gottigott







SUMMERBIRD


Ni som följt mig ett tag vet att jag fullkomligt älskar Summerbird och allt som kommer därifrån, har ni testat deras flødeboller (gräddbullar)?



To. Die. For.



Men hur som helst, nu var det ju julnyheterna jag tänkte skriva om. Deras chokladkalendrar är  som vanligt helt fantastiska med underbara chokladpraliner istället för massproducerad choklad som smakar hundgodis.


This is the real stuff.


Dels så är kalendrarna utsökt vackra och det finns en adventskalender för vuxna och en för barn. Det bästa, förutom chokladen då, med vuxenkalendern är att det är två bitar bakom varje lucka, dvs den går utmärkt att dela med en partner eller ett barn om man nu är få i hushållet. & det är de godaste av praliner. Nomomnom. Ni vet så där så att en drägglar lite bara av tanken på att få öppna en lucka. Lite så.










Men de har ju inte bara otroliga adventskalendrar, de har ju en massa annan underbar julchoklad också. & för den ultimata chokladälskaren så är den här gåvoboxen nu kanske det vackraste en kan få innehållande chokladtäckta mandlar, praliner, marsipangrisar, chokladhjärtan och massor av annat gott.




All bilder från Summerbird.



Sen ett år tillbaka är all choklad från Summerbird ekologisk vilket jag tycker är superbra. Så lite senare i höst är det minsann jag som tar en tur över sundet, över till Norrebro och Saluhallarna där och hänger i Summerbirdbutiken för ett inköp eller två :-)


Men man behöver inte åka ända till Danmark såklart, Summerbird finns i många välsorterade delikatessbutiker i Sverige och i Lund finns det en egen Summerbirdaffär på Nova.


Förra året fick jag en lista med några av återförsäljarna i Sverige och dessa var i alla fall då följande:

Elisabeth Ost Uppsala
Elisabeth Ost Enköping
Läckerbiten Skövde
Ahlgrens Lund
Ahlgrens Malmö
Karaavan, Lund
Amalias Fröjd Lidköping
Betsy Sandberg Choklad Stockholm
Karla frukt &Konfektyr Stockholm
Mi Piace Stockholm
Telogott Östersund
Götheborgs Te & Kaffelund
Hemma Gastronomi Luleå
Din Deli Ulricehamn
Di Mare Halmstad
Nk Kaffe,Te &Choklad Göteborg
Cassis Borås
Lucky Me Södertälje
DUÅ Umeå


Ska se om jag kan få tag i en uppdaterad lista i veckan att ge er.


Ja, nu vet ni iaf vad för chokladkalender jag kommer ha här hemma. & jag kommer njuta av varje tugga. Advent kan inte komma snart nog!




2 kommentarer:

  1. Jag hade ju den stora lyckan att vinna en chokladkalender på din blogg förra året och jag kan bara instämma. Fantastiskt god choklad och just att det var två praliner i varje lucka var lite extra trevligt, det innebar ju att även maken fick ta del av dessa utsökta praliner, det är ju inte direkt troligt att jag hade delat med mig om det bara funnits en ;)

    SvaraRadera
  2. Förra året hade jag tänkt näthandla kalender men var lite sent ute. Får ta och sondera terrängen här i Oslo-trakten också, du vet inte händelsevis om någon återförsäljare i Norge? Eller det finns kanske nätbutik?

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!