16 september 2015

Blossa Limited edition 1895







BLOSSA 1895



Blossas årgångsglögg var inte den enda nyheten från Blossa igår, om än den definitivt mest uppmärksammade. Men jag vill slå ett slag för den andra stora nyheten, Blossa 1895, som bara kommer finnas i en upplaga av 20000 flaskor, denna rekommenderar jag alltså starkt att ni förhandsbokar på Systembolaget den 1 oktober för att vara säkra på att få tag i ett exemplar. För alla er som inte gillar te, det verkar vara ett väl delat läger gällande Blossa15, de som inte gillar te är inte lika begeistrade så att säga, så är detta ett bra alternativ.



Efter ett recepet från 1895 så har vi här en starkvinsglögg med doft av kaffe, choklad, nötter och utvalda glöggkryddor.  Smaken sägs ha drag av det söta portvinet och med ett drag av nejlika och kardemumma. Mums.



Den här till ost verkar vara en hit, det måste jag testa. Så Blossa15 till gurksandwicharna och Blossa 1895 till Gruyere & Brie. Julen blir uppenbarligen både lite engelsk och lite fransk. & afternoon tea passar ju mig bra då jag spenderar första advent i London.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!