17 november 2013

Inte nytt - men rackarns gott.









SANDWICH PEPPERKAKA

Testpanelen fortsätter med sitt enormt viktiga jobb, att testa sig genom julens smaker. Nu har turen kommit till Sandwich pepparkaka och det är förvisso inte ny men de flesta i familjen hade inte testat den tidigare.

Here we go.

DOFT: Glassen doftar av pepparkaksdeg, kall sådan. En lite konstig upplevelse men inte dålig på något sätt. Alla tycker det luktar gott och blir sugna på att smaka. HHHH

SMAK: Stark pepparkakssmak, bra jobbat. Det smakar verkligen pepparkaka med vaniljglass och det är underbart. Kidsen gör så många tummar upp som det bara går och vi andra, vi njuter. HHHHH

KONSISTENS: Jag lät glassarna ligga i 5-10 minuter innan provsmakningen, vilket gjorde dem perfekta i konsistens. Krämig glass, lagom mjuk pepparkaka oxh ingenting som kunde få några tänder att isa. Perfekt. HHHHH

Slutbetyg. HHHHH Den här skulle både jag, maken och barnen kunna äta varje dag. En oerhört god glass om man gillar sandwich. Rekommenderas starkt som vinterns glass.


5 kommentarer:

  1. Jag provade denna för första gången i år och älskar den! Så himla julig och god!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men eller hur. Grym tyckte jag och familjen.

      Radera
  2. Åh, vad jag önskar att jag tålde mjölk! Då skulle jag köra till affären och köpa en sån glass, och pepparkaksfilmjölk.

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!