26 november 2013

Bästa julklappen är en bok!

En man som heter Ove - Fredrik Backman
Egenmäktigt förfarande - en roman om kärlek - Lena Andersson
Jag är ju så jävla easy going - Jenny Jägerfeldt
Nyckeln - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
En av oss - Åsne Seierstad
438 dagar - Johan Persson och Martin Schibbye

Jag är Zlatan - Zlatan Ibrahimovic & David Lagerkrantz
United states of Cakes - Roy Fares (kakbok)
Tänka, snabbt och långsamt - Daniel Kahneman
22/11 1963 - Stephen King
16 rader - Petter Alexis Askergren
I kroppen min - Resan mot livets slut och alltings början - Kristian Gidlund
Game of Thrones - Boxen - George R.R Martin


GE BORT EN BOK!

Jag älskar böcker! Att läsa, att få och att ge bort. & en bok passar i alla sammanhang. Så här kommer lite tips på böcker som jag antingen läst eller vill läsa. De kommer passa utmäkt under granen. Både till vuxna och unga vuxna.

Hoppas ni hittar något ni gillar!


2 kommentarer:

  1. Jag älskar både att få och ge böcker i julklapp! Tyvärr är det inte lika uppskattat att varken få eller ge bland mina släktingar... Vilket jag inte brukar by mig om;)

    SvaraRadera
  2. Jag avslutade nyligen "Och så levde de lyckliga" av Lucy Dillon. Det är en riktig sitta hemma i soffan och njuta av te och en varm filt-bok.
    Av de du tipsar om är "Nyckeln" den som lockar mest. Backmans är bra, mycket nära skildrat.
    Och visst har du rätt, en bok är bästa klappen.

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!