10 november 2013

Det stora pepparkakssmaktestet - Dammsugare med pepparkakssmak






DAMMSUGARE A LA PEPPARKAKSSTYLE

Näst ut i testomgången var dessa pepparkaksullar från Delicato. Ni som gillar Damssugare känner igen konceptet. I min familj är jag den enda som inte gillar dammsugare, bara så att vi har det klart för oss från start. Marsipan är inte min grej.

Så vad tyckte vi då om dessa?

DOFT
En distinkt känsla av att hålla i Playdoh kom över oss alla. Vilket var lite oroväckande. H

SMAK
Inez utbrast direkt att den var god och Wille var i princip helt lyrisk och undrade hur många man fick (man fick en var) och sa att han kunde äta hundra! Johan tyckte att de var ok men att de vanliga var bättre och jag som inte gillar orginalen tyckte att dessa var goda. HHHH

KONSISTENS: De kändes färska och mjuka. Mycket bra. HHHHH

SLUTBETYG: HHHH. Kul bidrag på gottebordet och roligt med något nytt som faktiskt smakade gott. Dock minus för lukten. Varför luktar det Playdoh?






2 kommentarer:

  1. Denne vil jeg smake, håper jeg finner den når jeg skal til Sverige til helgen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns i nästan alla matvaruaffärer. Jag köpte mina på Coop men har sett dem på ICA också. Så försök hitta en mataffär så ska du nog finna dem :-)

      Ha en god tur till Sverige!

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!