15 november 2013

♡ Den vackraste och godaste adventskalendern ♡







ADVENTSKALENDER FÖR VUXNA


Det är hög tid att införskaffa adventskalendrar till de små i hushållet men jag vill slå ett slag för de lite större "barnen", dvs vi vuxna. För även om julen räknas som barnens högtid tycker jag minsann att vi får lov att njuta minst lika mycket.

& hur njuter man bäst? Genom att lyxa till det med en adventskalender från Summerbird. En liten byrå med 24 utragsbara lådor som är fyllda med chokladpraliner. I varje låda ligger det en liten förpackning med två praliner, perfekt för en eller två i hushållet.

& det är ljuvliga. Så ljuvliga.

Jag har naturligtvis en sådan här hemma, jag fick en av min man förra året efter att jag hintat att "åhh, vilken underbar liten tingest". & efter att all choklad var uppäten packade vi försiktigt in den och ställde undan den för att ta fram den till första december igen. För den går ju definitivt att återanvända. Många gånger, så länge man är försiktig med den naturligtvis.

& i år tänkte jag skaffa egen choklad att lägga i men så upptäckte jag att Summerbird är smartare än så, de har i år tagit fram en refill så att man kan fylla sin lilla byrå med den allra finaste chokladen i år igen.

Toppen!

Så om ni ska satsa på det där lilla extra, som gör vardagen lite extra god och nedräkningen till julafton extra lyxig. Ja då ska ni införskaffa en adventskalender från Summerbird.







6 kommentarer:

  1. hej! men vilken underbar kalender...det gick inte att klicka på länken men en sån vill jag ju ha. har googlat men hittar ingenstans där jag kan köpa en sån...har sett på nån annan blogg en tekalender som också verkar mysig..o din blogg är jättemysig:)) Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tekalender, vilket bra tips, det ska jag tips min teälskande kompis A om!

      Va kul att du gillar bloggen, sånt gör mig glad :-)

      Radera
  2. jo nu har jag hittat..tack för tipset! pia

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken fin och bra kalender för chokladälskare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är som solen och månen och allt däremellan :-) Dvs underbar!

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!