3 oktober 2014

Winter wonderland!








WINTER INSPIRATION



Jag börjar längta nu, efter snö, varma, klumpiga Sorel på fötterna, min tjocka, tjocka dunjacka, tumvantar, varma mössan och en halsduk hårt virad runt halsen och ett par kinder blossande röda av kylan som tar sig in precis överallt.




I Skåne är sådana här dagar few and far between men ett par vintrar har vi faktiskt haft riktigt mycket snö, så där så att jag hoppar jämföra av förtjusning och länge kan stå och titta ut på den orörda snön ute i trädgården och bara älska utsikten. Men just de här dagarna, då frosten biter sig fast och färgar vintern vit precis överallt...




Ja, det är de vackraste av dagar.




Jag hoppas på minst en sådan dag i vinter. Det är lite av essensen av vintern, dessa frostvitadagar som etsar sig fast och finns med länge, länge i livet, dagar vi längtar efter och hoppas på. I alla fall som vi i Skåne inte är bortskämda med härligt, fluffiga, vita landskap.









Så även om det bara är oktober så har vinterlängtan slagit in, slagit ro och börjat tugga inombords. & jag kan knappt bärga mig. Jag hoppas så att julen kommer vara vit och att det finns möjlighet att fotografera vår vackra natur insvept i vitaste vitt. Det är i alla fall gratis att hoppas.











2 kommentarer:

  1. Oh vilken mysig blogg! Jag driver en liten ljusverkstad så nästa vecka ska den julpyntas inför ett kommande julreportage...
    Må så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va mysigt det låter Anna. Hojta gärna till när reportaget är färdigt så kan jag gärna tipsa lite om det!

      Ha en fin fredag!

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!