18 oktober 2014

Världens bästa chokladkalender!






SUMMERBIRD




Det här är min all time high när det gäller adventskalendrar. Vacker som få och fylld med choklad som får en att tro att man är i himmelriket. Mmm, det vattnas i munnen bara jag tänker på det. Jag fick denna i adventspresent av min man för två år sedan och det som är så himla bra sen är att man kan köpa ett refill-kit och fylla lådorna varje jul med nya fräscha chokladbitar. Praktiskt och ekologiskt.


& chokladen är som sagt gudomlig. det här är chokladkalendrarnas ferrari och när man väl haft en chokladkalender från Summerbird vill man aldrig mer ha något annat.



Jag lovar!


Det finns två vanliga varianter också, även de med otroligt gott innehåll. Den översta är en underbar kalender till barnen som innehåller inte mindre än åtta olika chokladsorter (tre av varje sort alltså) Den nedre är vuxenvarianten och innehåller tolv olika varianter. Jag älskar de här och trots att de kostar en slant tycker jag att det är så värt det i stället för att köpa de där, i mitt tycke, tråkiga chokladkalendrarna som inte smakar något vidare.









Den här är jag väldigt, väldigt sugen på. Ja ni ser ju själva, det skulle ju ta en dryg kvart så hade den varit uppäten. Plus vacker kartong, plus trevligt upplägg. Det kan nästan inte bli bättre!






Till sist vill jag tipsa om de här tre, jag har inte testat dem men de ser ju så goda ut att jag blir rent snurrig av att bara tänka på dem. De där flödebollarna... nomnomomnomom!


Dessutom är det väldigt trevliga gå-bort-presenter tycker jag. istället för den vanliga Aladdin- eller Paradisasken, julblomman eller glöggen. Fin choklad ska det va! Jag hade i alla fall blivit väldigt glad för någon av dem här.



Summerbird finns i Danmark men säljs även på Karavaan i Lund och brukar kunna hittas på Ahlgrens konfektyr i Malmö och Lund. Vet ni fler ställen man kan hitta Summerbirdchoklad på i Sverige så tipsa på.







2 kommentarer:

  1. Vad härligt! Jag älskar chokladkalendrar, skulle kunna ha hur många som helst varje år. Det vore drömmen det :)

    SvaraRadera
  2. Oj en sån kalender måste jag ha :)
    Går det att skicka efter mån tro? Bor i Västerås….

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!