24 oktober 2014

Att längta ihjäl sig lite.









NEDRÄKNING TILL JULAFTON.



Nu är det exakt två månader kvar till julafton, som jag sagt många gånger tidigare i den här bloggen, det går så himla snabbt och nu längtar jag verkligen ihjäl mig lite. Jag pyntar, fejar och donar aldrig innan första advent (några dagar innan) och i år är inget undantag, jag vill inte tröttna på julen innan den är här. Ja, då kanske det är motsägelsefullt att ha en julblogg men genom denna kan jag leva ut min jullängtan men ändå hålla den lite ifrån mig. Förstår ni hur jag menar?



Men jag längtar som bara jultokar kan tills det är dags att varsamt plocka fram julpyntet, och i år har jag verkligen gått crazy gällande julinköp. Lite så att jag nästan skäms (icke då!) men ändå studsar lite upp och ner av upphetsning över alla fina grejer som ska få pryda vårt hus. & nu har jag fått för mig att jag vill ha en sisådär 10-12 isländska fårskinn men iom att det i runda slängar skulle kosta i stil med en begagnad bil så blir det inget med det. Men hur mysigt? Precis! Tänkte på alla stolar kring stora matbordet samt i våra loungefåtöljer. Men det får bli ett annat år, ett annat liv.



Jag kanske borde börja önska mig ett skinn om året så har jag en bra uppsättning om 10 år... Den som väntar på något gott och så vidare. Men till dess får jag nöja mig med det julpyntet jag har och det är minsann inte så illa det. Men det kommer ni inte få se i fullskala förrän december, så det blir att hålla ut :-) Så cirka 30+ dagar tills dess, lite så? Men då, då ska ni få se på grejer! *gnuggar händerna av förtjusning*




Men nu, nu njuter vi av att det bara är två månader kvar till årets härligaste dag! Två månader, galet!








4 kommentarer:

  1. Ja nu längtar man som galen till julen :) Fårskinn är supermysigt, jag har ett hemma som jag älskar. Vet exakt varifrån det kommer också, så det gör det hela lite mer speciellt. Men billigt är det ju inte direkt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va mysigt. Jag måste verkligen önska mig sådana där, finns väl inget som är mer mysigt och juligt tänker jag. Att slå sig ner i ett mjukt hav av fluff.

      Radera
  2. Förstår precis din förtjusning runt fårskinn. Jag är just nu helt besatt. Jag har dock snöat (hohohooo) in mig på gotländska fårskinn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Höhöhö, funny :-D

      Gotländska fårskinn är ju superfina de också så jag förstår dig.

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!