25 oktober 2014

En julig ballerina!



.










MMM, PEPPARKAKA!



Köpte den här häromdagen och ja, jag vet, jag är väldigt sent ute men vad ska jag säga, leveranserna till Skåne verkar ha gått via Nordpolen :-)



Hur som, testade alltså denna och mmm, den är mmm. Ljuvlig, torr men lite mjuk inuti, passar perfekt till en kopp kaffe, kanske med lite kardemumma i? Småkakor är ju väldigt behändiga och jag gillar konceptet. Man behöver inte äta så många för att bli tillfredsställd, ja, eller jag behöver i alla fall inte äta så många :-)



Nu fanns ju Ballerina Pepparkaka redan förra året men inte i lika söt förpackning, sen kan jag hålla med, vem det nu var (hjälp jag minns inte vem av bloggarna som skrev detta men tipsa gärna), att de dubbla förpackningarna är lite onödiga, men det är väl för att kakorna ska hålla fräschören. & denna kommer barnen gilla. Vrida och vända på, titta lite extra, läsa vad det står, öppna förpackningen (too late *s*) och mumsa i sig innehållet. I deras fall, ihop med mjölk, i mitt fall ihop med en latte (som ovan, med lite kardemumma i)


Men denna är iaf väldigt god och den kommer vi definitivt att köpa och äta igen. & då kommer barnen definitivt få öppna paketet :-)












4 kommentarer:

  1. Jag tror inte jag smakade på den förra året så nu när du tipsat om denna måste jag nog ändå prova. Julens smaker kan man ju inte få nog av.
    Tack för tipset om Garnaffären (iom tävlingen). Det blev en för mig rejäl order när det var så billigt!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sanna.

      Va kul att du gillade garnaffären, jag hittade dem för ett tag sen och blev helt lyrisk över alla broderier etc till helt humana prise (det brukar ju oftast vara svindyrt).

      Hoppas du gillade Ballerinorna oxå :-)

      Radera
  2. Ruskigt goda tyckte jag dom var! Men här kostade dom 10 kr förra året med den enkla förpackning och i år 20, så det blir nog inte många köpta förpackningar i år antar jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, 20 kr? Vet inte ens om jag kollade vad de kostade men 20 spänn för kartongen är ju lite mastigt. Möjligtvis en gång men sen kan man ju det där. Tur att det finns massa annat gott att köpa då :-)

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!