6 oktober 2014

Aladdins jubileumsask!


Aladdins jubileumsutgåva. 1939-2014






ALADDIN 75 ÅR



Aladdins jubileumsutgåva till dess 75-åriga existens ära finns nu ute i butik. Jag råkade springa på en av misstag när jag letade efter något annat i affären men den här slank per automatik ner i kundkorgen.



Asken innehåller nio utvalda praliner från 1939 till 2010 och det är en hel del praliner som jag aldrig tidigare sett (eller möjligtvis förträngt). Vi har Orange (1939), Jordgubbscréme (1939), Marsipan (1940), Curacao créme (1950), Trofénougat (1960), Tosca (1970), Höstnougat (2000), Vanillatryffel (2010), Chokladmedaljong (2010).



Vi har testat alla pralinerna och de är faktiskt över förväntan måste jag erkänna. Vi gillade vaniljtryffeln och trofénougaten bäst men alla var definitivt ätbara. Vi blev överraskade av orange och av jordgubbscréme. Om man är en sann traditionalist som tycker att det är jobbigt att trillingnöten numera är borttagen så är detta kanske inte chokladasken att införskaffa för det finns inget som ens påminner det allra minsta om trillingnöt.



Men om man gillar att testa något nytt som man ändå känner igen sig i på något sätt så ska man definitivt testa denna asken. Det är ju trots allt väldigt gott med choklad. :-)










2 kommentarer:

  1. Ah, så det är inte bara utseendet som är jubileumsgrejen? Då har jag nog missuppfattat det hela, man kanske skulle ta och köpa sig en ask ändå nästa gång man ser en..? Låter som spännande smaker!

    SvaraRadera
  2. Jag är väldigt sugen på att köpa den :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!