16 oktober 2014

Att fortfarande ha sommar.




Bild från 2011




SOMMAR



Enligt SMHI är det fortfarande sommar där jag bor. Det är inte ens hösttemperaturer sen x antal dagar tillbak, nej, det är... sommar. Det känns lite märkligt? För några år sen, då snöade det i mitten av oktober i Lund. Sen kom den kallaste vintern på många, många år. Jag hoppas fortfarande på det där, att kylan ska komma, att snön ska lägga sig och att den där riktiga, riktiga julkänslan ska infinna sig. Kanske inte just nu, men sen. Då när mörkret är tätt och kompakt, stearinljusen tänds tidigt och i vart och varannat hus värmer sig de boende i tjocka tröjor och under mysiga filtar



Då när glöggen och den varma chokladen är mer regel än undantag, då när husen svämmar över av doften från lussebullar och pepparkakor, då, när Bing Crosbys "White Christmas" knastrar i högtalarna och ackompanjeras av brasans sprakande. När snöflingorna sakta, sakta faller ner från den mörka himlen och färgar marken vit, fluffig och mjuk.



Ja jag längtar, jag drömmer och jag önskar. Att det blir en vit jul, en ljus och härlig jul. En vacker jul. & i vissa delar av Sverige börjar snön falla på riktigt men här, här har vi sommar...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!