22 oktober 2014

Att frossa i jultidningar!









JULINSPO



Nu har jag fått ihop en bra hög med härliga jultidningar. I kväll ska jag sätta mig med dessa framför brasan, varva tidningsläsning med mitt julbroderi och försöka komma ikapp lite. Det tar ju sin tid med de där broderierna, i alla fall för mig som är lite ringrostig. & tidningarna ska läsas från pärm till pärm, markera sådant jag tycker verkar intressant, fundera på hur det kan funka hos mig eller vad barnen skulle uppskatta att få pyssla med. Kanske ska jag förbereda en pysselkväll för några vänner? Det vore kul, det får jag fnula på lite.



Men nu är det hög tid att göra mig i ordning för jobbet. Pyjamas och kuddränder i ansiktet känns inte så jobbmässigt :-) Men vet ni, vi ses i kväll igen! Ha en härlig onsdag, nu vippar det över mot helgen! Och vi är en dag närmare jul!







8 kommentarer:

  1. Skrev en kommentar som försvann på en enda gång (vad jag kan se).
    Fick Amelia Jul med posten i måndags. Det följde med två filmer, Love Actually och En gång i Phuket (ser mest fram emot att återse LA). Tidningen läser jag i helgen när det inte finns någon mer än jag närvarande. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh, Love Actually! Får nog ta och skaffa den där tidningen... men det börjar bli många nu :-)

      Radera
  2. Det är så mysigt att bara sätta sig med nästan i massa jultidningar och frossa lite :) tänkte nästan plocka fram mina gamla tidningar ikväll och ta mig en titt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur. jag brukar sätta mig framför brasan och bara fyllas av inspiration och mysa av alla vackra bilder. Loves it!

      Radera
  3. Har aldrig sett tidningen Stora Juljournalen förr. Hoppas jag hittar den i år. :)

    SvaraRadera
  4. Attans! Jag som hade satt köpstopp för mig själv på jultidningar nu, men den där Ideal Homes Christmas specialen verkar ju onekligen lockande! Åh! *suck* Varför måste den ha så fina bilder och lockande rubriker..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är underbar så den kan jag verkligen rekommendera. men jag förstår dig, jag har också köpstopp på jultidningar. Ändå dyker det hela tiden upp nya. Märkligt :-D

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!