21 oktober 2014

Vinterkänsla - DIY!











DO IT YOURSELF!



Jag har börjat planera mina stilleben och idag testade jag hur det skulle kunna se ut. & det är rent magiskt, jag älskar verkligen den här vitkrispiga vinterkänslan med ett stort inslag med natur. Här har jag blandat julsaker från Illums Bolighus med leksaker från BR. Blir det inte supermysigt och vackert? Känns som jag har min egen liten tillfällig vinter.



Min ursprungliga idé var att ha mina rådjur från House Doctor men dessa BR-djur (Schleich) är ju bara så vackra att jag bara inte kunde låta bli att införskaffa dem. Antingen blir det så här när det är dags att pynta eller så åker de in i en av alla glaskupoler, burkar etc som jag har införskaffat. Jag har mängder med potentiellt julpynt, jag ska bara ha tid att sätta mig ner i lugn och ro och syssla med det.



Men det här var enkelt. Huset och granarna kommer från Illums Bolighus och djuren från BR Leksaker. Sen är det bara att ställa upp så som man vill ha det. Huset kostade 99, granarna 45 och 49 kr, djuren mellan 49-79. Dvs inte så farligt dyrt för en juldekoration som kommer finnas kvar i många år.



Hoppas ni gillar!




5 kommentarer:

  1. Åh, jag blir helt tagen så fint! Hittade precis din blogg, vilken inspiratör du är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä men tack Charlotte, vilka fantastiskt snälla ord. jag bugar och bockar.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!