12 oktober 2014

Juliga sugrör och varm choklad i burk.








VARM CHOKLAD I BURK




Det är verkligen höst ute men jag, jag längtar till vintern. Det vet ni ju. För även om hösten är härlig så är det ju bara en transportsträcka till jul för min del. Så, vad kan man göra för att känna iaf lite vinterkänsla? Man kan göra sig ett glas (eller burk) varm choklad, vispa lite grädde att ha på toppen, sprinkla på lite krossade polkagrisar och dekorera med minimarshmellows & sen är det bara att njuta, låtsas att snön faller i mjuka sjok utanför fönstren, att julen strax är här och att det snart är dags att slå in de där härliga julklapparna som man är så ivrig att få paketera in vackert, lägga dem under granen och med spänning få se en älskad öppna.









Visst är den en härlig tanke? Jag tokmyser iaf av bara tanken att få lyssna på julmusik, gå runt i ett dekorerat hus, ta fram de vackra inslagningspapprena, banden och de vackra adresskorten. En tänd brasa och en kopp varm choklad med grädde och marshmellows i handen. Det är julstämning för mig det.










Den här härliga glasburken har jag köpt på Leilas General Store i Mood-gallerian i Stockholm (burken heter Ball Mason jar) men de finns att köpa på nätet också. De är dock relativt dyra (om man vill ha många), mina ganska små burkar kostade 59 kr st plus sugrörslock för 29 kr st. Burkarna finns i olika storlekar och lite olika utföranden. Sugrören har jag också köpt i Leilas General Store, härligt vitrödrandiga, juliga sugrör som jag inte hittat någon annanstans.



Om man tycker att det är för dyrt så finns bra alternativ, som tex hos Lagerhaus där man kan köpa två större burkar med lock för 59 kr (säljs i tvåpack). Då får man dessutom med sig plastsugrör vilket gjorde att jag införskaffade fyra sådana burkar häromdagen eftersom barnen i vårt hushåll inte gillar pappsugrör. Dessutom är det 20% på alla glasprodukter på Lagerhaus fram till den 22:e oktober så då får man fyra burkar för under hundralappen. Det tycker jag är ett grymt bra pris.



Dessa burkar kommer användas flitigt under hela året men just nu kommer de  främst användas till härliga chokladiga juldrycker som hjälper till att skapa den rätta julkänslan. Perfekt tycker jag!






2 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild! Ser riktigt gott ut, tyvärr brukar jag inte göra varm choklad allt för ofta. Borde kanske börja unna mig det då och då :)

    Annars är det ju också ett tips att fynda fina burkar på loppis. Eller typ uppätna syltburkar osv.

    SvaraRadera
  2. Ser underbart gott ut! Ska unna mig en kopp varm choklad ikväll när jag ska försöka mig på lite julpyssel! Du har så vackra bilder jämnt! En fröjd!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!