17 oktober 2014

Fluffigt.






STJÄRNOR, PÄRLOR OCH FLUFF.



I dag har den första julbeställningen med julsaker från H&M gått iväg. Jag beställde sakerna här ovan i bild. Som ni vet gillar jag att blanda upp det lite (alltså verkligen bara lite dyrare, vi pratar inte hundra kronor julkulorna eller så) dyrare med det lite billigare för att på så sätt få _min_ helhet och för att kunna ha råd till förändring då och då. Skulle jag bara snegla på Skultuna, Svenskt Tenn och George Jensen så skulle det inte bli många nya kulor varje år.



Så det blir en salig blandning, lite så som det kanske ska vara? Eller ska och ska, man gör väl som man vill så länge man är nöjd och glad och tycker att det är fint. Så tänker jag, att det är jag som ska gå där hemma och mysa, ingen annan. Att det är jag som ska tindra med ögonen av förtjusning när de första adventsljusstakarna tänds och det är jag som med ett leende på läpparna ska komma in genom ytterdörren och känna doften och känslan av vår jul. Ingen annans, vår.



Jag tycker det är viktigt att man får göra som man vill, sen kan man absolut influeras av andra, ta någon liten idé här, liten idé där. Blanda upp det med sina egna favoritsaker som kanske funnits i tjugo år eller som tillkom förra året. Dessutom, att inte bry sig om vad andra tycker. Om jag vill ha vita fluffbollar i min gran så får jag ha det, om jag vill ha lila julgranskulor så får jag ha det, för det är min gran, mitt hus och det är jag som ska vara nöjd.



Lite så tänker jag och jag hoppas att de flesta tänker likadant och inte känner massa press att det ska vara på det ena eller andra sättet. Huvudsaken är ju faktiskt att du (och din eventuella partner/familj) trivs.



Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta men kanske till att folk inte ska bry sig så mycket om vad alla andra gör och koncentrera sig på det man själv gillar? Ja, och med det sagt så kommer jag med andra ord trivas alldeles ypperligt med mina  billiga,  nya julattiraljer från H&M :-)



& du! Ha en härlig fredagskväll och glöm inte att nu är det bara 43 dagar kvar till första advent!





2 kommentarer:

  1. Jag kan bara hålla med! Både vad gäller att blanda dyrt & billigt (för att inte glömma nytt & gammalt, dessutom brukar HM ha riktigt fina grejer!), men även att alla får pynta precis efter tycke och smak och det är det som är så himla härligt med julen tycker jag, det finns verkligen rum för alla smakriktningar! Alltifrån sparsmakat i vitt, färgexplosion i sann Disneyanda eller hemslöjdat halmpynt!

    SvaraRadera
  2. Håller verkligen med om det du skriver. Den helt klart bästa och mest genuina stilen finner man genom att just mixa det dyra och billiga, med handgjort och personligt. Julkulorna med pärlor kommer också att hänga i vår gran här hemma i år. Så vackra!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!