9 oktober 2014

LEGO-adventskalendrar till barnen.



LEGO City 


LEGO Star Wars
LEGO Friends






LEGO [LEG GODT]



För de som inte orkar eller vill göra egna kalendrar och vars barn älskar LEGO så är det här ett bra alternativ till sockerkalendrarna. De är förvisso inte billiga men kanske värt det? Jag hade själv valt LEGO City för jag tycker att Star Wars är för specifikt och LEGO Friends är för lite utmaning och lite för puttignuttigt för min smak. Men det väljer man så klart själv. Jag gör mina egna paketkalendrar men om man föredrar färdiga adventskalendrar så funkar ju detta.



Ett alternativ för dem som inte vill köpa dyrt LEGO men ändå vill ha en LEGOkalender så rekommenderar jag att man köper små påsar eller liknande (finns billiga på TGR som man kan dekorera lite hur man vill) och kollar nätet efter begagnat LEGO. T.ex LEGO-försäljningar med många figurer (eftersom figurerna är lite av hårdvaluta). Sen packar man in en LEGO-figur i varje påse och vips har man en egen LEGO-kalender. Kan kanske tom kan klistra på en liten LEGObit på varje påse för att verkligen få LEGO-känslan, vad vet jag, möjligheterna är oändliga.




Dagens tip!




[LEG GODT] - Länkar till var man kan köpa kalendrarna finns under respektive kalender.




1 kommentar:

  1. Molly är så lätt att komma på småsaker till kalendern. Men med killarna var det super med de där legokalendrarna. Nu är de lite för stora men det brukar finnas ngt även till dem till helgen o lucia och så

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!