28 oktober 2014

Att ha julpysslat lite.





GULDIGA STJÄRNOR



Jag har julpysslat lite, jag gick ut lugnt, det var ju trots allt ett tag sen. Några guldstjärnor att vika (inköpta på Panduro Hobby) borde vara relativt enkelt kan man tycka. Men jag blev faktiskt rent tokig till slut, jag förstod inte ens första illustrationen och beskrivningen och frustrationen var gigantisk. Hur svårt ska det vara? Tydligen supersvårt. Jag lämnade över hela kittet till bonusdottern som är mästare på sånt där, men inte ens hon fattade hur man skulle gå tillväga. Dålig beskrivning helt enkelt.



Men jag ville inte ge upp så jag surfade och surfade och surfade och till slut hittade jag till Interiörguiden och hon hade en mycket bättre beskrivning, den måste ni kolla in om ni ska vika sådana här stjärnor. Så till slut blev det några stjärnor trots allt, trots att jag sabbade två försök och var väldigt nära att ge upp. 











De här stjärnorna kan man hänga i granen eller på en julklapp eller varför inte dekorera julbordet/nyårsbordet med dem, det finns ju rätt mycket man kan använda dem till. Jag köpte mina på Panduro Hobby och då fick jag 40 guldremsor som ska räcka till 10 stjärnor (minus de två jag förstörde). Det går helt klart att göra egna remsor men de behöver vara väldigt exakta i storlek, annars blir vikningen helt sned och fel. Jag tror min lilla påse med remsor kostade cirka 50 kr och det är ett rätt enkelt och kul pyssel, när man väl kommer på hur man gör :-) & visst blir de fina?










Så nu har julpysslandet startat och snart kommer huset vara fullt av små pyssel som jag inte riktigt vet vart jag ska göra av än så länge :-) Och nu ska jag bara fundera ut vad nästa pyssel blir, men det får bli en annan dag. Nu får det hållas kväll, umgås med familjen och fundera på allt spännande som komma ska.



Och vet ni? Bara 57 dagar julafton. :-)





7 kommentarer:

  1. Såna stjärnor är superfina och faktiskt inte jättesvåra att göra men jag hade också stora problem med dom första innan jag fick in snitsen. Efter jag hittat en beskrivning på hur man gör så spenderade jag hela söndagskvällen till att vika stjärnor :-) Hade inga pappersremsor så använde silvrigt presentsnöre istället. Lite pilligare men stjärnorna blir små och söta. Har tänkt ha dom i en minigran sen i jul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh, bra idé det tror jag bonusdottern gärna skulle vilja ha i sin gran. Tyckte att det var riktigt svårt innan jag förstod hur jag skulle göra, går man fel någonstans så är det ju kört. men nu så, nu funkar det bättre och snart går det som på dans :-)

      Radera
  2. Superfina! Det ska jag nog försöka mig på att testa. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ammie.

      Gör det, kolla instruktionen i länken här ovan så hjälper det iaf till en hel del :-)

      Radera
  3. Jag stod och tittade på de där remsorna på Panduro men jag tyckte de var ganska dyra:(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det beror väl på vad man jämför med men visst, det är en rätt stor peng för lite papper. Dock är jag rätt dålig på att få sådana där remsor exakta så för mig är det egentligen sparade pengar :-)

      Radera
  4. Åh, jag har köpt samma (men i annat papper) och jävlar vad dum jag kände mig när jag satt och stirrade på beskrivningen utan att fatta ett skit. Räknade dock ut det tillslut, men den första stjärnan blev lite manglad p.g.a. testobjekt. Sjukt dålig beskrivning. Skärpning Panduro!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!