7 oktober 2014

Min julvision.






VINTERDEKOR



IKEA är inte den enda affären som plockat fram sina julsaker, jag svängde inom den superhärliga affären Illums Bolighus som man bla hittar på Emporia i Malmö, Hamngatan i Stockholm och naturligtvis i Köpenhamn. Illums är definitivt en av mina favoritaffärer och inte minst när det kommer till julprydnader, de har de vackraste, sköraste mest underbara små prydnader och förra året storshoppade jag bland deras julgransdekorationer.



Än har jag bara handlat dessa små söta guldfåglar och detta är ett steg utanför mitt vanliga köpmönster, djur brukar inte hamna i min julgran men dessa små kunde jag minsann inte låta bli. Underbart söta tycker jag.








Ljusen är de vackra snöbollsljusen från IKEA som jag var tvungen att korsa avspärrningarna för att få tag i. Ni förstår vilka medel jag tar till för att få det jag vill ha ;-) Dessa har jag naturligtvis inte tänt än men jag rekommenderar dem ändå för de gör sig oerhört bra i vilken juldekor som helst.



Inez (min bonusdotter) blev helt tokig i dessa ljus och tyckte att de var så vackra och naturtrogna. Det är en bra recension tycker jag.










De vackra glaskulorna har ni ju sett innan, de är från IKEA de också. Brickan är en gammal, kanske från Lagerhaus? Men det är lite så här jag tänker julen. Vitt, fräscht, guld, romantiskt, snöigt och alldeles, alldeles underbart :-)



Ja det här är väl lite av min vision för i år. 




5 kommentarer:

  1. Mamma köpte snöbollsljus när jag var en liten tös. Jag älskade dem! De glittrade som om de var täckta av frost och tändes aldrig någonsin.
    Fåglarna är ursöta, ett par i toppen av granen blir fint.

    SvaraRadera
  2. Åh, jag älskar verkligen Illums Bolighus! Tur att de har webbshop när man som jag bor en bit därifrån.. ;)
    Fåglarna var verkligen ursöta och hela ditt jultema är väldigt fint! Ångrar att jag inte köpte snöbollsljusen jag med när jag var på Ikea i helgen...

    SvaraRadera
  3. Hej Helene, så fint du visar! En kombination av saker som jag aldrig anat skulle se så fina ut tillsammans. Inspirerande.

    SvaraRadera
  4. På illums hamng 22 dec förra året handlade jag fantastiska kulor för halva priset. Gått och suktat och suktat men tyckte jag hade så mycket pynt. Blev så glad över att de hade allt jag ville ha till ett oslagbart pris. Finaste granen ever

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker bricka! Den visionen blir perfekt! Jag hoppas på att göra lite julpyntsfynd på vår kommande USA-resa.

    Kram Lena

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!