3 oktober 2014

Nu kan man julshoppa på IKEA!



Doftljus från IKEA





VINTERMYS




På lunchen tog jag en sväng till IKEA för att se om de plockat upp något av julkollektionen än och till min stora glädje var de precis i farten med det. Så mitt i det faktiskt att det var rödvita avspärrningsband runt julområdet för alla saker hade ännu inte hunnit få priser och rätt information. Men sånt stoppar ju inte en jultoka som mig så jag frågade om det ändå var ok att handla, om jag höll mig utanför avspärrningarna? & givetvis fick jag det. Nu stod det ju inte priser på allt men i IKEAs varuhus är prisscannrar rätt vanliga så jag tog helt enkelt det som ännu inte var prissatt bort till en scanner och vips hade jag priset ändå, himla smidigt.




Vi kan nog säga att jag kanske gick en aningens bananas. Fast på ett bra sätt naturligtvis. & där och då, på varuhuset bestämde jag mig för att det absolut blir en vit och varmt metallisk jul! Guld, mässing, brons kommer förgylla vår tillvaro i december, Åhh va fint och mysigt det kommer bli.




Det är kanske i tidigaste laget att julhandla men vet ni vad? Det är såååå många gånger som jag sett saker i bloggar eller tidningar som jag har velat ha, som när jag väl ska köpa sakerna så är de slutsålda. Men nu, nu fick jag tag i både ljus, dekorationer och lite annat smått och gott och det känns väldigt bra.




Inte nog med det, det var faktiskt fler butiker som påbörjat försäljningen av julsaker och julpynt men mer om det i morgon, för jag köpte ju givetvis lite småsaker där också.




Men ha nu en härlig fredag och förbered ett IKEA-besök (om ni bor i Malmö med omnejd) i helgen om ni vill ha en chans att se delar av sortimentet! Den 10 oktober ska "julområdet" vara klart och fullt tillgängligt.





2 kommentarer:

  1. Men åh va avis jag blir!! Får boka in en tripp dit snarast.
    Byter du tema helt från år till år med pynt och färger? Tänkte iom att du kör på vitt, guld och mässing nu? Nyfiken i en strut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måste du ju absolut göra!

      Jag byter inte helt stil men förra året var första gången jag gick från lite färg och till helt vitt. Föregående år har jag haft lite olika blandningar men oftast enbart rött. Stora röda kulor är något som jag är uppväxt med och älskar men har kommit att älska fler stilar. Så nu har jag ett stort gäng röda kulor, ett stort gäng vita, en del guld plus svart som är inköpta i Sydney och dessutom en del silver sen förr. I år kommer jag komplettera med metallik men det blir i grunden vitt. Sen får vi se hur många år det håller, nästa år kanske jag är tillbaka på rött och mer Disneyaktigt :-)

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!