20 oktober 2014

Dags för provsmakning!









SAFFRANSGIFFLAR



Nomnomnom! De här var riktigt smaskiga. Precis när jag var sugen på lussebullar men egentligen tycker att det är lite för tidigt, då, DÅ, får jag tag i en påse med saffransgifflar. & jag dog lite av njutning tror jag. De här är bra, det är riktigt bra. De här kan jag utan att skämmas äta hela december (och november och vad som är kvar av oktober....)



De här rekommenderar jag verkligen till alla som gillar lussebullar. Bra smak av saffran, lagom stora (man kan utan att tveka äta två, eller kanske tre!) och så det traditionella giffelbullesmaken. Det är en mycket lyckad kombo! Så hett tips, HETT!





Pågens saffransgifflar får betyget:







5 kommentarer:

  1. De är så goda! Köpte ett paket i förra veckan och även pepparkaksgifflar men de har jag inte smakat, gav bort dem tillsammans med en annan present till en kompis som fyllde år. Har sett henne räkna ner till julafton ända sen i somras och jag kan säga att hon blev nog gladast för pepparkaksgifflarna :).

    SvaraRadera
  2. Åh, jag smällde nog i mig en halv påse såna nu ikväll! Lagom stora för två munsbitar, saftiga och helt perfekta med mandelfyllningen. Hade jag fått önska mig en sak så hade det varit lite tydligare saffranskaraktär...

    SvaraRadera
  3. Jag har inte hunnit smaka dom än, ska försöka få tag i ett paket jag också :)

    SvaraRadera
  4. Vart får man tag i de underbara sugrören? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte mina på Leilas General Store i Stockholm men finns även på webbsidan. Såg dock att just de här inte fanns, kanske är slut? Men kolla här: http://www.leilasgeneralstore.com/sv/articles/94/sugror

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!