24 oktober 2014

Det är dags att börja nu.






SAKER JAG MÅSTE TA TAG I.



Det råder snart bråda dagar, då allt ska hinnas med. & hur väl jag än planerar så blir det ändå stressigt i december tycker jag. För det är glöggmingel, julfester, juluppvisningar osv som jag ju gärna vill gå på. Så jag tänkte att det nog ändå finns saker som jag kan göra redan nu. Känner mig redan lite stressad över paketkalendrarna, även om det är mitt eget påhitt och förslag. Men det tar ju alltid sååå mycket längre tid att slå in och fixa och ordna även om det bara är små paket. Eller kanske just därför? Så jag har gjort en lista på saker jag iaf kan börja med. Har ni fler förslag så är det bara att skriva dem i kommentarsfältet, alla tips är välkomna!




  • Krydda julsnapsen
  • Göra årets julkort
  • Planera pysselmingel
  • Fotografera mina nyinköpta julsaker
  • Provtesta glögg
  • Börja slå in paketen till paketkalendrarna
  • Köpa klart innehållet till paketkalendrarna
  • Boka in julbord
  • Skriva en önskelista
  • Planera julen (var, vem, hur)
  • Baka julkakor och frys in
  • Göra ett julsångshäfte




Raska fötter springa tripp, tripp, tripp!
Mamma har så bråttom klipp, klipp, klipp!
Juleklappar lackas in.
Dörren stängs för näsan din.
Det är bara roligt.



2 kommentarer:

  1. Tänker att julköttbulllar kan man göra redan nu och lägga i frysen, det är ju en kvälls arbete som då redan är gjort. //Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sofie.

      Jättebra idé men jag är en sån som inte gillar hemmalagade köttbullar (ja jag vet jag är konstig). Men min man skulle kunna göra det så det är ett bra tips :-)

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!