20 oktober 2014

Sötaste tomtarna!










TOMTAR


I lördags var vi på Vellingeblomman, trädgårdsplantagen i Vellinge som varje år satsar enormt på sin julutställning. Tomtestigen brukar vara cirka en kilometer lång. Då kan ni bara tänka er hur mycket julpynt, dekorationer etc där är. En kilometer med tomtar av alla de slag, kulor i alla de former, handdukar, kuddar, plastgranar, ljusslingor, smörknivar, tomtedräkter, grytvantar osv, osv. Upphöjd till en miljard. Typ.



De hade börjat plocka fram lite av julsakerna när vi var där men den här gången besökte vi Halloweenutställningen, även den väl värd ett besök, speciellt om man som vi hade barn med oss. Dessutom finns det ett stort utbud av Halloweenprylar, utstyrslar, fejkblod, perukar, låtsasspindlar etc.










Men de hade börjat plocka fram lite julsaker, inte undra på, om cirka två veckor slår julutställningen upp sina portar och med tanke på den enorma mängd julprylar som där är så förstår jag att de behöver börja i tid. Jag fotograferade ingenting, det gör jag först när utställningen är igång. Bilderna i inlägget är från förra året men det ger en känsla av hur mysigt där är, hur många söta små och stora tomtar som sitter lite var stans och tittar på en och säger "Köp mig, köp mig".



Inte för att jag köper så mycket av just den sortens julpynt, jag är lite restriktiv gällande tomtar etc. Det ska vara få men fina. Dessutom är det alltid ett gissel med tomtar för katten brukar helt plötsligt bli väldigt intresserad av inredningen när julprylarna kommer fram. Så ja, jag får välja med omsorg.



Men tomtar alltså. Underbara att se, speciellt i grupp om många tycker jag, det är lite så där extra juligt på något sätt. Så veckans första inlägg får helt enkelt handla om tomtar. Det är nämligen på tok för lite tomtar i den här julbloggen så det är jag ju tvungen att ändra på :-)




Ha nu en bra måndag så ses vi i kväll!




4 kommentarer:

  1. Går inte riktigt igång på tomtar. Renar. Snögubbar. Yes please. Men ser ändå fram emot en rapportering därifrån
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättesöta tomtar :) Jag tyckte speciellt om dom med luvan nerdragen över ansiktet. En sån skulle jag kunna ha hemma :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!