18 december 2013

På väg mot både julfest & julbord






JULFEST & JULBORD!

Det låter ju perfekt, förutom att det är på två olika ställen och näst intill samtidigt. Jobbet har sin årliga "julfest" (modell mindre eftersom vi precis hade en stor jubileumsfest) och samtidigt har jag, Johan och två kompispar bokat in årets julbord just i dag.

Nåja, det är inte värre än att jag och Åsa kan vara med på jufesten i cirka fyrtiofem minuter innan det är dags att bege sig till julbordet. För julbordet missar man inte, det har blivit en fin liten tradition, för mig och Johan är det femte året  i rad vi är där och för min egen del är det nog sjunde året. Vännerna har varit med av och till under de här åren vilket är riktigt kul.

I like it a lot. Så att säga.

& jag ser fram mot sillen, ägghalvorna, skinkan, osten och räktårtan. Dessertbordet och julmusten. För i kväll är det jag som kör och då blir det julmust för hela slanten. Så gott! Dessutom kan man knäppa upp byxorna i bilen (för att släppa ut julmagen) utan att någon blir upprörd, det hade varit svårare på bussen eller tågen :-)

Så det är vad jag gör i kväll och förhoppningsvis har jag lite bilder att visa upp lite senare i kväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!