19 december 2013

Bildkavalkad av min (går)dag

















JULBORD GALORE.

Jessicas bildutmaning fortsätter och nummer arderton kom sannerligen på en bra dag för mig. Den dagen det vankades julbord för hela slanten. Man kan tro att min dag började vid femtiden iom bilderna men innan dess fanns det inte så mycket att fotografera tyvärr. Kan inte fotografera på jobbet, på morgonen var det allt för mörkt (och inte så händelserikt...) ja och sen var det ju dags för julabooret (som man sajer po redi skaunska).

& vilket julbord. Ja jag är ju van förvisso men ändå. Hur gott kan det vara. Jag som i vanliga fall äter LCHF gick all in och åt High carb, high fat. Eller kanske mer high suger, high fat. För dessertbordet var lite för bra för att låta bli. & så blev det några potatisar till sillen förstås. Annars är ju julbord alldeles utmärkt för en LCHF:are.

I alla fall. Sällskapet var det bästa, & lilla tvååriga Milou uppförde sig som vanligt alldeles strålande och gjorde en fin gestaltning av Dirty Dancing (Nobody puts baby in a corner), hoppade från knä till knä, busade, hade affär osv. Underbara unge!

& maten då? Gudagod, såklart. Räktårta, fina sillar (saknade kräftsillen dock men vitlökssillen var too die for), skinka så fin, så fin, prinskorv, oxfilé, äggahalvor, Janssons, potatisgratäng, oxfilé, kräftor, räkröror osv. Det var namnam!

Så var min gårdag. En fin dag, min gårdag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!