4 december 2013

Baby it's cold outside - dagens andra låt.





DEAN MARTIN - BABY, IT'S COLD OUTSIDE.

En av mina absoluta favoriter. Det är en skön stämning i låten och jag kan riktigt se det här paret dansa runt varandra i en verbal övertalningskampanj. För mig befinner de sig i  ett upplyst juligt rum med långa röda sammetgardiner, högt i tag, mycket mässing,rött, mörkgrönt, mjuka kuddar och en snygg drinkvagn. Utanför stormar snön och fönstrena är immiga från brasan inne i huset. & från drinkvagnen blandas det drinkar med klingande is och cigarettröken ligger stumdom tät. Jag ser en charmig man och en förälskad kvinna i denna underbara jullåt.

Den är helt enkelt ett måste på jul.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!