17 december 2013

On the sixth day of Christmas...






SEX DAGAR KVAR.

Förstår ni?! Det är bara sex dagar kvar till julafton och jag kan knappt hålla mig så pirrig jag är. Jag älskar ju julafton och jag ser sååå mycket fram mot den goe julmaden! Har gjort en lång lista med vad vi ska äta, trots att vi bara är två stycken.

Vi firar ju lugnt i år, bara jag och min älskade man tills barnen kommer på torsdag, då blir det julafton all over again. Härligt, att få ha två julaftnar. Det är få förunnat att få ha det så. Missförstå mig inte, jag gillar stora julaftnar också men oj va skönt det är att bara skrota runt hemma i lugn och ro och inte ha några stora "måsten". Sova länge, äta en lång, härlig frukost, se bra filmer, äta god mat, öppna julklappar, umgås, prata och gå på midnattsmässa.

Eftersom jag sällan har haft stora jular (vi är en liten släkt) så är det inga konstigheter för mig att fira med ett fåtal personer, snarare tvärt om. I hela mitt liv har vi varit mellan fyra och åtta personer så allt över det är enormt för mig. Kan knappt föreställa mig att fira jul med trettio personer som vissa gör, hur går det egentligen till rent logistiskt? Julskina till 30 pers? Köttbullar, julklappar, stolar?

Ja, så för mig är ett fåtal personer både välbekant och skönt. Så det ser jag mycket fram emot. & så ser jag fram emot barnjulen på annandagen. Det är något speciellt det också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!