7 december 2013

En underbart snöig lördag







VILKEN FANTASTISK DAG!

Jag älskar verkligen snön, vad den gör med humöret, hur den gör allt som ibland är väldigt fult, så himla vackert.

Det vita, det krispiga, det isiga.

& för min del får det gärna snöa varje dag fram till strax efter nyår nu. Det hade varit så underbart. Men jag nöjer mig med det som kommit så länge. I Skåne får man vara glad för snö i december över huvudet taget så jag hoppar upp och ner av lycka.

Typ. :-)

& nu ikväll sitter vi framför brasan, med ett glas glögg, på stereon spelar vi underbart skön juljazz och utanför ligger snön vit och vacker och andas jul. Ni förstår va härligt!?

& vi har införskaffat en stor gran som får värma upp sig lite i förrådet. & i morgon ska den få komma in i värmen och jag ska klä den så vackert det bara går. Sen ska jag njuta som en tok av alla ljusen, kulorna och alt det vackra och det underbara som kommer med den här årstiden.

För det blir inte mycket bättre än så här, det blir verkligen inte det. & då är det till att ta tillvara på all den värme, den kärlek och allt det underbara man ser och känner.

Jag försöker göra det och det känns som jag lyckas ganska bra. För jag är glad, lycklig och ser med förtjusning fram mot Lucia, julbord, julfester, julafton, midnattsmässan och all den snöaktivitet som jag kan hoppas vi får uppleva.

Det är en härlig tid det här, ta tillvara på den och njut av allt det underbara den för med sig.




1 kommentar:

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!