16 december 2013

Kvällens första julfilm





A MEET CUTE!

Holiday! Som jag älskar den här filmen, den är så rar, söt och underbar och en given favorit varje jul. & Jude Law är ju som vanligt sjukt charmig och snygg som få, Cameron Diaz tokrolig och assnygg, Jack Black är charmig och gullig  och Kate Winslet vacker som en duvunge och det kan man ju inte stå emot när man är förkyld.

Det är en så söt historia att jag blir helt tårögd, men så är jag ju också lite som Jude Law i filmen, en gråtare av rang. Jag gråter av Så mycket bättre, av hjälpprogram a la Extreme Home makeover och givetvis när folk skiljs åt/dör/blir ledsna.

& av den här filmen gråter jag av glädje. Vilket för mig kännetecknar en bra film. Speciellt som jag sett den flera gånger och fortfarande lipar :-)

Dagens första film alltså. Så bra!





Ja det här är sannerligen en film man blir glad av och det blir jag verkligen.

1 kommentar:

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!