3 december 2013

Att ha gjort en egen paketkalender.





GODER AFTON.

Det är nu bara tre veckor kvar tills julafton och det rasar verkligen på i en sån fart att jag knappt hinner med. Men kul är det. Om nu bara snön kunde komma :-)

Annars är det här den bästa tiden och bloggarna är så fulla med inspiration att man nästan blir helt galen av allt man vill göra. Lägga in sill, göra egen glögg och pepparkaksdeg, stånka korv, slakta grisen, hugga en egen julgran, krydda snapsen innan midsommar och slå in de allra vackraste av paket.

Jag nöjer mig dock med det lilla och har slagit till med en paketkalender till mannen. Barnen har adventskalendrar men jag älskar ju julklappar och paket så jag kunde inte låta bli, jag kunde inte det.

Så i all hemlighet införskaffade jag mig en massa små och lite större paket, slog in dem i vitt och brunt papper och slog snöre runtomkring för att knyta fast dem i stegen som får agera kalender fram till julafton. Sen toppade jag med en ljusslinga för ett lite mysigare intryck.

Blev ganska nöjd måste jag säga och Johan blev superglad över sin egna kalender. Ja vem hade inte blivit det... ;-)

En enkel men fin kalender som gick snabbt att göra.









1 kommentar:

  1. En härlig kalender som jag själv inte hade haft något emot att vakna upp till varje dag i december :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!