14 december 2013

När man pysslar lite.





PYSSEL & TOMTAR

För ett tag sen fick jag chansen att testa Dremels verktyg för pyssel och det kunde jag ju inte motstå. & idag kom de väl till pass. Jag och Inez började pyssla i köket med lite gamla pyssel vi hade kvar sen tidigare år och i just de här pysslen behövdes det en limpistol. & det hade jag ju i mina gömmor!

Vi knåpade ihop små tomteflickor och strutar och limpistolen kom väl till pass. Den var faktiskt sjukt smidig att använda och eftersom jag hade Inez med tog jag limmet för låga temperaturer. Smart tyckte jag. Fast hon brände sig lite ändå :-) Men snabbt gick det och klistret satt som berget.

Tomteflickorna blev jättesöta och jag placerade min i min strut medan Inez klistrade fast sin utanpå struten, fiffigt tycker jag! & nu hänger de på adventsstegen i köket och sprider julstämning.

Det var väldigt mysigt att pyssla och faktum är att Johan och Inez just nu sitter och gör marsipanfigurer. Jag ska nog göra dem sällskap och optimera dagens pysslandet.

Hoppas ni har en härlig lördag!



Dremel limpistol 930







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!