5 december 2013

Att begå julbord.






JULBORD.

Äntligen är det dags för årets första julbord. Som jag ser fram mot det! Det vattnas i munnen på mig bara jag tänker på julskinka, köttbullar, prinskorv, goa sillar, ägg, röror, leverpastej, vörtbröd, julmust, kallrökt och mycket mycket mer. Jag kommer att äta tills magen ser ut som en ballong och känns mätt, nöjd och glad.

Det finns inte många bättre saker än julbord, Stämningen, värmen, ljusen. Jag minns fortfarande mitt första julbord på restaurang. Jag var elva år och vi var på ett Gästgifveri och åt julbord och det var helt fantastiskt. & ikväll är det dags för barnens (kansek första) julbord på lokal. Nu är det de som ska få följa med på julbord på ett gästgifveri och jag hoppas de kommer tycka att det är mysigt och minnas det när de blir äldre.

Ja. I alla fall. Så om det är lite tyst på bloggen ikväll så vet ni vad jag gör.

Jag begår julbord.


1 kommentar:

  1. Jag älskar rubriken! Det är lite så med julbord, äta sig till döds. Fast ändå inte. Senast jag var på julbord var 2005, på Ulla Winbladh på Djurgården. Urgott och fantastisk miljö. Jag är sugen igen, men hur mycket är mjölkproteinfritt? Hoppas att det smakade!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!