5 december 2013

Min inre grinch - Tomtens dotter utmanar.


Tomtens dotter utmanar oss att lista vår inre grinch, så jag får väl göra det då :-) Framför allt för att det var en rolig utmaning givetvis.

1. Jag gillar inte bruna bönor, varken på jul eller någon annan gång. Jag förstår inte vad de har på ett julbord att göra. Men min man älskar bruna bönor. Så vi har det på julbordet.

2. Hemmagjort julpynt går bort. Jag är en julnazist, inga hemmagjorda juldekorationer i granen, i fönster, på bord eller någon annanstans. Går dock bra i barnens rum.

3. Jag städar bort julen fort, efter nyår så är det dags för nya tag, då är jag trött på rött (som det brukade vara mycket av hos mig innan), mörkt och vill att våren kommer bums.

4. Sylta varken ser aptitligt ut eller låter gott så det äter jag inte.

5. Folk som inte sätter upp adventsljustakar och eller ljusstakar förstör för oss andra. Det är inte alls lika mysigt att gå förbi ett hus med vanliga lampor.

6. Jag tittar inte på Karl-Bertil Johnssons julafton. Då äter jag mat.

7. Julklapparna öppnas i bestämd ordning enligt åldersregeln. Yngst går först, äldst går sist. Ett paket i taget.

8. Det är inte ok att klä ut husdjuret till tomte. 

9. Jag har ingen koll på vem som varit julvärdar genom åren. Arne är the one and only.

10. Jag har somnat till Kalle Anka.

11. Inga andra granar än kungsgran duger som julgran.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!