21 december 2013

Dagens godisplaner



SÅ NÄRA NU!

Älskade ledighet, nu har den börjat. & jag kan gå här hemma i mysiga, mjuka kläder och göra precis vad jag vill. & därför ska jag pyssla idag, laga julgodis, slå in paket och bara ha det så där underbart skönt som man kan ha en dag när man är ledig och hela världen ligger framför en.

Jag ska smälta den underbaraste av choklad, rulla kulor av mjukost och doppa i chokladen, blanda ihop kokos, smör och grädde och ösa på choklad så ljus, så ljus och så god, så god.

& så ska jag förbereda morgondagens lilla julmingel, det blir en begränsad meny men gott ska det bli. & i kväll hoppas jag att jag hinner kolla på Die Hard för det är den enda julfilm av mina måsten som återstår.

& det går ju inte för sig.

Så idag blir det en dag i julens tecken så mycket det bara går. Julmusiken skvalar på stereon, hyacinterna doftar fortfarande och granen är så vacker att jag skulle kunna sitta i dagar och titta på den.

Det här är den bästa tiden. Jag hoppas ni också känner det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!