6 december 2013

Dag 06 – Favoritjulpyssel att göra själv










MITT FAVORITPYSSEL

Mitt absoluta favoritpyssel är att göra pepparkakshus. Jag och mina kollegor hade i några år en pepparkakshustävling där vi tog med våra alster till jobbet och så fick de andra kollegorna rösta. Jag gjorde lite olika kreationer men den här var nog den jag var mest nöjd med (och som tog sjukt lång tid att göra).

Tyvärr är bilderna lite sådär, de är tagna för några år sen med en äldre mobilkamera men ni ser nog ändå tror jag.

I år blir det nog bara en vanlig byggsats som jag ska dekorera. Jag har tyvärr lärt mig att jag inte alltid har tålamodet för dessa byggen och i år finns det annat jag vill hinna med, och då gäller det att prioritera.

Men nästa år ska jag försöka hinna med ett nytt eget bygge. För även om det krävs en hel del tålamod så är det ju fantastiskt kul att bygga sitt eget pepparkakshus.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!