19 december 2013

Jag behöver er hjälp!







GLÖGGPARTY

På söndag tänkte vi ha ett litet glöggmingel för några av våra grannar men nu är frågan, vad ska vi servera? Glögg givetvis, det blir nog både vinglögg, Romglögg och saftglögg, men utöver det? Jo pepparkakor och ost, det känns givet, och lite godis. Men mer då? Jag är helt blank i huvudet och kommer inte på något roligt alls, jag behöver inspiration. & vart hittar man inspiration?

Hos ER såklart. Läsare och andra julbloggare. Det måste ju finnas en enorm kunskap och uppfinnesrikedom bland er.

Så Hjälp! Har ni förslag på bra mingelmat som inte tar hela dagen att förbereda så vore jag ytterst tacksam. Ytterst!





5 kommentarer:

  1. Tunnbrödsrullar med skinka och senap/lax och pepparotsost/pastej och hackad gurka
    Krustader - superenkelt med valfri fyllning; skina och ost/räkor/svampstuvning
    Pizzasnurror med julsmaker
    Brieost-tårta (kolla min blogg för recept)
    Gubbröra på pumpernickel eller fincrisp
    fetaostfyllda dadlar
    FRUKT i klyftor
    Chokladdoppad färsk ananas
    Knäck
    Tryffel - med kaffe och kardemummasmak har jag jag recept på bloggen - går alltid hem.
    Rödlöksmarmelad till osten
    ..ja, det finns så mycket. Men här är några tips i alla fall =) Lycka till. Ska bli kul att se vad det blev för gott.

    SvaraRadera
  2. Åhh tack, vilka härliga förslag. Några av dem kommer definitivt hamna på listan över saker att äta på söndag.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag fick ett tips att ha på pepparkakor. Hackad gravad lax, blandat med creme fraiche och wasabi. Det verkar riktigt gott.

    SvaraRadera
  4. Hmm, låter spännane, får se om jag hinner handla det till i morgon annars får jag spara det tipset till nästa år.

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!